آخرین خبرها
به صورت پایلوت؛

آغاز ثبت‌نام طرح توانمندسازی خانوارها در قم

قم ثبت نام متقاضیان طرح توانمند سازی خانوارها مبتنی بر توسعه کسب و کارها خرد و خانگی استان قم آغاز شد.
اشتراک گذاری
08 آذر 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5265
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ طرح توانمند سازی خانوارها مبتنی بر توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی به صورت پایلوت در استان قم آغاز به کار کرد.

این طرح به کارفرمایی شرکت بازرگانی توسعه‌ی تجارت زرفام کیش وابسته به بنیاد علوی و با اجرای جهاد دانشگاهی در قم انجام خواهد شد.

علی حسینی مدیر اجرایی طرح در استان قم گفت: این طرح ویژه افراد آسیب پذیر و کمتر برخوردار و خانواده‌هایی با دهک‌های پایین جامعه (۱ تا ۵) ودر محلات کمتر برخوردار و آسیب پذیر با سهمیه محدود ۲۰۰نفر در استان قم به صورت پایلوت اجرا می گردد.

علی حسینی افزود: شرایط متقاضیان برای ورود به طرح حداقل ۱۸ سال و بومی استان قم، عدم اشتغال یا بیمه کارفرمایی و عدم استفاده از تسهیلات اشتغال می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به زندگی حاشیه نشینی و افزایش مهاجرین غیر ماهر و غیر متخصص و با توجه به اینکه افراد حاشیه نشین فاقد مهارت و آموزش های لازم هستند و مشکلات متعدد معیشتی در این مناطق وجود دارد این طرح به دنبال ایجاد درآمد پایدار و اشتغال مولد در این مناطق می باشد.

حسینی افزود: در این طرح خدمات متعددی از قبیل مشاوره‌های رایگان و خدمات آموزش و توانمند سازی متقاضیان و استاندارد سازی محصولات، برند سازی، شبکه سازی و ایجاد تعاونی‌های تامین نیاز به متقاضیان ارائه خواهد شد. همچنین با ایجاد بازارهای فیزیکی و حضور متقاضیان در نمایشگاه‌ها و بازارهای مجازی به بازاریابی و فروش متقاضیان و فروش بیشتر محصولات متقاضیان کمک خواهد شد. از دیگر مزایای این طرح ارئه تسهیلات قرض الحسنه با سود ۴درصد جهت راه اندازی کسب و کارهای خرد و خانگی می‌باشد که در غالب طرح به متقاضیان اعطا خواهد شد.

متقاضیان جهت ثبت نام می توانند به آدرس http://jd-qom.ac.ir/fa/form/872 مراجعه و با تکمیل اطلاعات خود، کد رهگیری را از سایت اخذ نمایند. در صورت پذیرش اطلاعات و طرح اولیه متقاضی از طرف دبیرخانه طرح برای مصاحبه حضوری از آنها دعوت بعمل خواهد آمد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *