آخرین خبرها
استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تدوین برنامه جامع بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه جامع مدیریت بازآفرینی شهری و نقشه راه در استان باید تهیه و مصوب شود تا براساس آن برنامه‌ها پیش رود. 
اشتراک گذاری
27 آبان 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5206
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ جواد قناعت در نشست ستاد بازآفرینی شهری خراسان جنوبی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد افزود: یکی از نقاط مورد ارزیابی اقدامات فرمانداران و شهرداران در این بخش است چون دولت به موضوع بازآفرینی شهری و جامعه هدف توجه ویژه‌ای دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اعتبارات و مشوق‌هایی که دولت دیده امیدواریم رتبه‌های خوبی در سطح کشور از نظر اجرای طرح و پروژه کسب کنیم.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سفر اول و متمم مصوبات سفر رییس جمهور هم اعتبارات خوبی برای حوزه بازآفرینی شهری دیده شده که نویدبخش حرکت ویژه و موثر در این بخش است.

وی افزود: امید است با اعتبارات بیشتر مرکز و همت و تلاش و پشتکار استان از فرصت‌های پیش رو نیز بهره ببریم.

قناعت با بیان اینکه استان خراسان جنوبی کم‌برخوردار است تاکید کرد: انتظار توجه ویژه‌تری به این استان در بخش بازآفرینی شهری از وزارت راه و شهرسازی داریم گرچه مساعدت‌های انجام گرفته تاکنون ویژه بوده و قابل تقدیر است.

وی گفت: انتظار می‌رود امسال تخصیص اعتبارات بازآفرینی شهری به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد و سال آینده نیز در پیش‌بینی بودجه حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان معابر خاکی زیادی دارد یادآور شد: تخصیص قیر رایگان با توجه به ضرورت خدمات مورد انتظار است و امیدواریم که تا پایان سال جاری میزان قیر رایگان به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی گفت: بافت‌های فرسوده در استان از قدمت بسیار بالایی برخوردار است لذا اکثر منازل سازه‌های غیرمقاوم دارند از طرفی مردم استان هم توان مالی زیادی ندارند.

قناعت تاکید کرد: بر همین اساس درخواست داریم نرخ سود تسهیلات بانکی ساخت واحدهای مسکونی در این محلات از ۹ به چهار درصد کاهش یابد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه ویژه به محلات هدف بازآفرینی شهری گفت: اگر به این موضوع نپردازیم و اقدامات مناسب نداشته باشیم تهدیدهایی اجتماعی، سیاسی و مالی فراوانی متوجه ما خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور توجه ویژه و خاص به این موضوع داشته است افزود: از همین نظر اعتبارات خاص، مجوزها و مشوق‌هایی خوبی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: این مشوق‌ها و اعتبارات فرصتی است برای استان که باید استفاده شود لذا انتظار می‌رود ستاد بازآفرینی شهری به شکل منظم و مستمر حداقل ماهانه یک بار برگزار شود.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی در برگزاری جلسات برخی از بخش‌ها رتبه‌های خوبی در سطح کشور دارد گفت: در برگزاری ستادها و جلسات حوزه‌های سرمایه‌گذاری ، نهضت مسکن ملی و موضوعات مختلف دیگر رتبه‌های خوبی در رقابت با دیگر استان‌ها داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *