آخرین خبرها
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان:

حدود ۳۰ هزار مددجو از خدمات بهزیستی همدان بهره‌مند هستند

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: ۲۹ هزار و ۷۰۰ هزار مددجو با معلولیت‌های مختلف جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی از خدمات تخصصی و حمایتی بهزیستی این استان بهره مند هستند.
اشتراک گذاری
07 آذر 1401
نویسنده : امیرعلی راد
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5268
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ «امیر کوکاییان» افزود: مددجویان زیرپوشش بهزیستی شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، نابینایان، ناشنوایان، بیماران روانی مزمن و فرزندان بی‌سرپرست هستند.

وی اظهار داشت: ۲۰ هزار و ۲۰۶ نفر از این مددجویان خدمات مستمری به صورت ماهانه دریافت می کنند که ۳۰۰ نفر آنها در یک سال گذشته زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

کوکاییان تصریح کرد: مبلغ هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مستمری ماهیانه بر حسب خانوار به توانیابان استان پرداخت می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان تصریح کرد: پنج میلیارد تومان اعتبار برای تامین تجهیزات توانبخشی و پزشکی معلولان این استان از ابتدای امسال تاکنون اختصاص یافته است.

کوکاییان ارائه سمعک، ویلچیر، عصا، پرداخت هزینه های حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی، پلاک خودرو ویژه، تعمیر مسکن و مناسب سازی منزل و خودرو معلولان را بخشی از خدمات بهزیستی به معلولان برشمرد.

او گفت: همچنین ویلچر، تشک مواج، عصا، واکر، سمعک و ساعت گویا از جمله تجهیزات توانبخشی توزیع شده بین مددجویان زیر پوشش استان همدان در سالجاری است.

وی حوزه توانبخشی را یکی از ارکان مهم سازمان بهزیستی در ارائه خدمات تخصصی به معلولان دانست و ادامه داد: پشت نوبتی ها برای دریافت تجهیزات در استان همدان به حداقل رسیده و برای دریافت ویلچر نیز پشت نوبتی وجود ندارد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان، ایجاد سرپناه برای اقشار کم‌درآمد و ناتوان را از اولویت های دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و افزود: بهزیستی به‌منظور توانمندسازی جامعه هدف بر گسترش اشتغال و ایجاد مسکن به‌عنوان ۲ بال اصلی توانمندسازی تاکید دارد.

کوکاییان از افزایش کمک هزینه بلاعوض مسکن معلولان در سالجاری خبر داد و گفت: مبلغ کمک هزینه مسکن برای خانواده های تک معلولی به ۱۵۰ میلیون تومان در شهر و ۱۰۰ میلیون تومان در روستا افزایش یافته و این مبلغ برای خانواده های دارای ۲ معلول ۲۰۰ میلیون تومان در شهر و ۱۵۰ میلیون تومان در روستا مقرر شده است.

وی، مسکن و اشتغال را از مهمترین دغدغه های توانیابان برشمرد و ادامه داد: با ارائه تسهیلات اشتغالزایی و حرکت به سمت ایجاد کارگاه‌های تولیدی حمایتی، ضمن اشتغال معلولان، زمینه برای آموزش آنان نیز فراهم شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان تصریح کرد: در صورتی که یک کارفرما از فرد معلول به عنوان نیروی کار استفاده کند، از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به میزان ۲۴ درصد معاف می شود و سازمان بهزیستی این حق بیمه را پرداخت خواهد کرد و نیز به ازای هر نفر مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام کم بهره تا ۲۰ نفر به کارفرمایان پرداخت می شود.

حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار دارند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *