آخرین خبرها
دکتر آقامحمدی در دیدار معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

راه اندازی سامانه اشتغال ویژه بیکاران از سوی ستاد توانمندسازی محلات کمتر برخوردار

دکتر آقامحمدی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای اشتغال با هماهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ویژه افراد بیکار، افزود: تاکنون ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سامانه مذکور ثبت شده و اقدامات مؤثری را باید دراین زمینه داشت.
اشتراک گذاری
20 آبان 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5178
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ دکتر علی آقامحمدی رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار در دیدار «غلامحسین حسینی نیا»، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در محلات مختلف کشور، مسیر نقش‌آفرینی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را روشن عنوان کرد.

دکتر آقامحمدی اظهار داشت: به دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، طرح ۲۰۲۰ محله کم‌تر برخوردار را در سراسر کشور داریم و در آن طرح وظایف دستگاه‌های مختلف در حوزه‌هایی مانند اشتغال، بازماندگان از تحصیل، سلامت، مسکن، تغذیه و ورزش دیده شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای اشتغال با هماهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ویژه افراد بیکار، افزود: تاکنون ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سامانه مذکور ثبت شده و اقدامات مؤثری را باید دراین زمینه داشت.

رییس ستاد توانمندسازی محلات کمتر برخوردار با تأکید بر شناسایی افراد بیکار و دسته‌بندی آنان، تصریح کرد: دسته‌بندی افراد به ارائه خدمات به آنان کمک شایانی می‌کند و مشخص می‌شوند چه کسانی نیازمند آموزش هستند؟ چه کسانی قابلیت کارآفرینی دارند؟ و …

دکتر آقامحمدی دریافت تقاضای مشاغل از بنگاه‌های اقتصادی، را ضروری دانست و گفت: شاید در شروع، امکانات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کافی نباشد ولیکن باید در دل کاستی‌ها کار انجام شود و با تعامل با سایر دستگاه‌ها، واحدهای صنفی، بخش خصوصی و … این کاستی‌ها مرتفع شود.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی این طرح به‌صورت عمومی، بیان داشت: در شروع این مسیر، ضروری است دوره‌های آموزشی مهارتی که قابلیت اجرا با امکانات کنونی را دارد، برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *