آخرین خبرها
نماینده سازمان امور اجتماعی کشور:

شناسایی ۴۰۴۰ روستای کمتر برخوردار برای توانمندسازی

نماینده سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در راستای اجرای طرح "توانمند سازی اجتماع محور محله های کم برخوردار" جدای از شناسایی ۲ هزار و ۲۰ محله شهری، چهار و ۴۰ محله کم برخوردار روستایی نیز در ۳۱ استان کشور شناسایی شد.
اشتراک گذاری
27 آبان 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5196
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ منوچهر صادقی شامگاه یکشنبه در جلسه طرح “توانمند سازی اجتماع محور محله های کم برخوردار” در خراسان شمالی اظهار داشت: طرح توانمندسازی اجتماع محور محلات کم برخوردار از طرح های جامعی است که برخلاف دیگر رویکردهای اجرا شده بر ظرفیت محلی برای ایجاد تحول در مناطق کم برخوردار تاکید دارد.

وی افزود: دستگاه های متولی این طرح کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هستند که باید با تکیه بر ظرفیت های مردمی مشکلات هر منطقه کم برخوردار را احصا و در راستای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند.

صادقی ادامه داد: با توجه به بررسی های انجام شده هر منطقه کم برخودار با مشکلات خاص خود دست و پنجه نرم می کند اما بیشترین نیازهای این مناطق مربوط به اشتغال،  مسکن و بهداشت و سلامت است.

انتخاب محله “صادقیه بجنورد” به عنوان پایلوت اجرای طرح

نماینده سازمان امور اجتماعی کشور گفت: مطرح شدن سبک زندگی اسلامی برای نخستین بار در این استان از سوی مقام معظم رهبری و پیگیری های استاندار خراسان شمالی از دلایل انتخاب محله”صادقیه بجنورد” به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ها با دستگاه های اجرایی در اجرای این طرح یادآور شد: از آنجایی که مسکن یکی از نیازهای اصلی مناطق کم برخوردار است، پیرو توافقاتی که با وزارت راه و شهرسازی انجام شد، حدود ۳۰۰ هزار مسکن در مناطق کم برخوردار کشور ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *