آخرین خبرها
سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی:

طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار اجرا می‌شود

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی از اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار در استان خبر داد.
اشتراک گذاری
06 مهر 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 4932

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ عبدالکریم شعبان زاده در نشست طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات کم برخوردار اظهار کرد: این طرح به همت جمعیت هلال احمر و به منظور تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشکلات محلات کم برخوردار و توسعه همزمان ارائه خدمات اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به بینش و فرهنگی که در جامعه ما وجود دارد ما خیرین زیادی داریم که در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها در حال خدمت به هموطنان عزیز هستند، اما با توجه به این موضوع باز مشاهده می‌کنیم که در جامعه مشکلات زیادی وجود دارد و یکی از دلایل عمده بروز این مشکل عدم وجود سازماندهی و ساختار در امور خیریه است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه یکی از کارهای خوبی که می‌توانیم انجام دهیم سازماندهی خیرین و امور آنهاست اضافه کرد: اگر این سازماندهی به وجود آید مسیر برای افزایش خدمت رسانی به همه هموطنان در محلات کم برخوردار هموار خواهد شد.

شعبان‌زاده ادامه داد: اگر بتوانیم طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار را به صورت متمرکز و خاص در نقاطی که شناسایی شده انجام دهیم می‌توانیم خدمات بهتر و شایسته‌تری در کنار دیگر ارگان‌های دخیل در این طرح ارائه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش در محلات کم برخوردار، اشاره کرد: جمعیت هلال احمر وظیفه آموزش، سازماندهی و ساماندهی نیروهای آموزش دیده را در این محلات برای ارائه بهتر خدمات برعهده گرفته است که تمام این اقدامات را با هدف توانمندسازی افراد در محلات و افزایش تاب آوری و کاهش آسیب پذیری انجام خواهد داد که امیدواریم بتوانیم در کنار دیگر دستگاه‌های مشارکت کننده در این طرح خدمات مفیدی به هموطنان عزیز ارائه دهیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار را حساس و با اهمیت عنوان کرد و افزود: چهار دستگاه بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، جمعیت هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اجرای این طرح نقش اساسی دارند و عملیات توانمندسازی باید در تمامی حوزه‌های اجتماعی، خدماتی، شهری و فرهنگی و… اجرایی شود.

شعبان زاده با بیان اینکه ما نباید فکر کنیم که می‌توانیم خیلی سریع مشکلات را در این محلات برطرف کنیم افزود: بلکه باید عظم و اراده ما بر این موضوع باشد که با توجه به امکانات و منابعی که وجود دارد عدالت توزیعی را به خوبی در این طرح اجرا کنیم.

وی عنوان کرد: ما نخست برای اجرای درست این طرح باید تاکیدمان بر روی اجتماع باشد که وقتی از اجتماع صحبت می‌کنیم شناخت ویژگی‌های آن اجتماع و عناصر کلیدی آن اجتماع که مسجد، محله و خانه است باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی در پایان افزود: ما نیازمند برقراری یک پیوند اجتماعی صمیمی در این محلات هستیم که امیدوارم با توجه به ظرفیت‌های مردمی، خیرین و دستگاه‌های دخیل در این طرح بتوانیم گام‌های نخست را استوار برداریم و در این زمینه خدمات مفید و شایسته ای ارائه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *