آخرین خبرها
سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین:

اجرای ۱۵ کاروان سلامت در مناطق کم برخوردار استان قزوین

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین از اجرای ۱۵ کاروان سلامت در مناطق روستایی و محلات کم برخوردار توسط داوطلبان این جمعیت خبر داد.
اشتراک گذاری
20 اسفند 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 6196
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ حسین خوئینی، سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: این طرح عام المنفعه و بشردوستانه با هدف ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی توسط واحد امور داوطلبان این جمعیت در سال ۱۴۰۱ دنبال شد و با اجرای خدمات سلامت محور رایگان در مناطق و روستا‌های کم برخوردار استان به اجرا در آمد.

وی افزود: اجرای این برنامه به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و آموزشی با استفاده از ظرفیت خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر و اعزام پزشکان و پیراپزشکان داوطلب به مردم و بیماران مناطق کم برخوردار صورت می‌پذیرد.

خوئینی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های کاروان سلامت اجرا شده طی سال جاری، خدماتی از قبیل ویزیت رایگان، تحویل داروی رایگان، ارائه خدمات دندانپزشکی و مامایی، توزیع بسته‌های غذایی، بهداشتی و فرهنگی و ارائه آموزش مخاطرات و کمک‌های اولیه به منظور توانمند سازی افراد این مناطق صورت گرفت.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و سالمندان منطقه و اجرای برنامه تیم سحر به منظور انجام کارگاه‌های آموزشی و بازی‌های هدفمند و کارگاهی برای کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این کاروان سلامت‌ها در طی سالجاری بوده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین ارزش ریالی خدمات ارائه شده در این فعالیت‌ها را در سال ۱۴۰۱، دو میلیارد و ۷۶۴ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد ۱۸۶۴ نفر از نیازمندان و افراد مناطق گروه‌های هدف از این خدمات بهره‌مند شدند و عمده این هزینه‌ها از محل داوطلبان و خیرین بشردوست که با جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه همکاری دارند تأمین شده است.

وی افزود: این جمعیت جهت عضویت افراد داوطلب و توسعه این سرمایه‌های اجتماعی، نیازمند همکاری علاقه‌مندان دارای مهارت و تخصص می‌باشد تا با استفاده از ظرفیت این عزیزان و خیرین محترم بتوانیم خدمات مناسب‌تر و بیشتری را به افراد نیازمند و آسیبب پذیر جامعه ارائه نمائیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: علاقه‌مندان به عضویت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی Members.rcs.ir و تکمیل مراحل ثبت نام خود عضو داوطلب و افتخاری این جمعیت شوند تا در طرح‌های عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *