آخرین خبرها
سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران:

ایجاد ۱۲ پاتوق بازی کودکان در محلات کم برخوردار پایتخت

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از ایجاد ۱۲ پاتوق بازی برای کودکان در محلات کم برخوردار شهر تهران خبرداد.
اشتراک گذاری
16 اسفند 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 6183
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ حامد سلیمی با بیان اینکه طرح ایجاد پاتوق های بازی برای کودکان در راستای تحقق شهر دوستدار کودک در محلات اجرا می شود، گفت: این طرح با رویکرد شناسایی محدوده های دارای پتانسیل در سطح محلات مطرح شد تا با اقداماتی کم مداخله و کم هزینه، شرایط و بستر بازی برای کودکان در سطح محلات، به ویژه محلات کمتر برخوردار فراهم شود.

وی تصریح کرد: طرح پاتوق های بازی برای کودکان از سوی کارگروه مشورتی_تخصصی شهر دوستدار کودک با هدف استفاده از فضاهای رها شده محلات، علی الخصوص محلات کم برخوردار برای بازی و سرگرمی کودکان ارائه و پس از موافقت معاون محترم شهرسازی و معماری شهرداری تهران به سازمان نوسازی ابلاغ شد و شناسایی محدوده های دارای پتانسیل و تخصیص ردیف بودجه در دستور کار آن سازمان قرار گرفت.

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان نوسازی در این خصوص اظهارداشت: برای تحقق این امر، ۷۴ نقطه در سطح مناطق ۲۲گانه شناسایی و به کارگروه شهر دوستدار کودک معرفی شدند و از نظر ایمنی و امنیت، نزدیکی به پهنه‌های سکونت، نبود فضاهای مناسب و کافی جهت بازی کودکان در محدوده بلافصل، میزان تراکم و … مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند.

سلیمی ادامه داد: پس از بررسی های انجام شده، بازدید و برداشت میدانی ۲۵ نقطه از ۷۴ زمین شناسایی شده، در دستور کار قرار گرفت و به منظور شناسایی نقاط مطلوب، بازدیدها با حضور کارشناسان معاونت شهرسازی و معاونت اجتماعی مناطق به همراه نماینده کارگروه تخصصی_مشورتی انجام شد و نهایتاً ۱۲ نقطه به عنوان نقاط پایلوت انتخاب شدند و نهایتا نقاط منتخب در دبیرخانه شهر دوستدار کودک مورد تایید قرار گرفتند.

وی افزود: به منظور طراحی نقاط شناسایی شده، تفاهمنامه‌ای سه جانبه میان معاونت شهرسازی و معماری، مجله آرمانشهر کودکان و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری شهر تهران به عنوان ناظر منعقد شده است.

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تاکید بر اینکه لازمه پیشبرد و اجرای طرح مذکور، همکاری مستمر و تنگاتنگ معاونت شهرسازی و معماری، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، مناطق هدف و همچنین بخش خصوصی است، گفت: در حال حاضر، طی بازدیدی که کارشناسان کمیته داشته اند، نظر مدیران شهرداری منطقه ۱۸ برای اجرای پاتوق بازی کودکان در ناحیه ۵ این منطقه اخذ و زمینه اجرا مهیا شده است و امیدواریم با پایان سال تحصیلی یعنی بهار ۱۴۰۲، پاتوق بازی گذر مدرسه واقع در محله خلیج منطقه ۱۸ به عنوان یکی از ۱۲ پروژه پایلوت، افتتاح و مورد بهره برداری کودکان محله قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *