آخرین خبرها
در شهرداری منطقه 17 صورت گرفت؛

برگزاری نشست ویژه طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار در معاونت بهداشت

پنجمین جلسه کارگروه پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی استان تهران با هدف، ارزیابی اولیه اجرای طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور برگزار شد.
اشتراک گذاری
27 آذر 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5424

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ پنجمین جلسه کارگروه پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی استان تهران در سالن غدیر معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست، ارزیابی اولیه اجرای طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور در منطقه ۱۷ شهرداری تهران بود.

در ابتدا دکتر سعید تاملی معاون فنی معاونت بهداشت، با بیان خیر مقدم به مدعوین در خصوص ضرورت اجرای طرح به وضعیت اجتماعی و اقتصادی، اهمیت کمک به محرومین، اهمیت وجه اجتماعی عدالت و کمک به همنوعان به آیات قرآن و روایات اسلامی و سخنان امام (ره) اشاره کرد که آسیب‌ها فقط خاص کشور ما نیست و در تمام کشورهای جهان دیده می شود. دکتر تاملی با تشکر از همه دستگاه‌ها خصوصا وزارت کشور و نیروی انتظامی گفت:  این جلسه‌ها باید منجر به تقویت وجهه علمی و کاربردی شود. ایشان پیشنهادی را نیز مطرح کرد که طرح‌هایی مثل طرح محلات کم برخوردار در قالب کارهای جاری دانشگاه و سایر سازمان‌ها تعریف شده و به صورت مجزا انجام نشود.
در ادامه پارسا گوهری دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور ضمن تأکید بر حذف موازی کاری در سازمان‌ها گفت: از سال ۹۸ طرح تحول شروع شده است. در ابتدای اجرای طرح با دو ایراد عمده مواجه شدیم اول این که دستگاه‌های خدمات رسان هم افزایی ندارند و موازی کاری می کنند دوم عدم مشارکت مردم منطقه است. هفتاد جلسه اول اختصاص به ریشه‌یابی این اشکالات داشت. ما در سطح کشور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار داریم که تهران با ۲۶۰ محله بیشترین محلات کم برخوردار را دارد در حالی که قبلاً فکر می‌کردیم سیستان و بلوچستان بیشترین محلات کم برخوردار را دارد. تقسیم کار بین دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شد. برای ما مهم نبود که کدام دستگاه‌ها کار را انجام می‌دهند برای ما مهم این بود که کار انجام شود .
گوهری در ادامه گفت: در آبان سال ۱۴۰۰ گزارش طرح را به مقام معظم رهبری ارایه دادیم و طرح مورد تایید ایشان قرار گرفت و در عین حال چند تذکر هم دادند اول اینکه کار نباید وارد بوروکراسی اداری شود چون شکست خواهد خورد، دوم مراقب دست‌های آلوده باشید، سوم به مردم نگویید که این کار را می‌خواهید انجام بدهید کار را تمام کنید بعد به مردم اطلاع دهید همچنین رسیدگی به مشکلات آموزش، بهداشت، درمان و مسکن بسیار مورد تایید ایشان قرار گرفت.
در ادامه نشست زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روان مرکز بهداشت و درمان جنوب تهران، با بیان این مطلب که اجرای طرح محلات کم برخوردار بسیار به ما کمک کرد که پوشش حمایتی خود از مردم را بیشتر کنیم. ایشان در ادامه جزئیات فرایند اجرای طرح را برای حضار تشریح کرد.
در این نشست مقامات مسئول و نمایندگانی از دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی که در قالب ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور، همکاری می‌کنند حضور داشتند و نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص اجرای این طرح بیان کردند.
دکتر عباس مزینانی مدیر گروه تخصصی سلامت روانی و اجتماعی معاونت بهداشت، در پایان جلسه ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این جلسات بتوان از طریق هم افزایی سازمانی و بین دستگاهی گام های مؤثری در خصوص رفع مشکلات نیازمندان محلات کم برخوردار پایتخت برداشت.
نشست کارگروه پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی استان تهران پس از قرائت مصوبات به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *