آخرین خبرها
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان:

بهره‌مندی بیش از ۱۴ هزار مددجوی خوزستانی از آموزش‌های اشتغال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۴ هزارمددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان از آموزش‌های اشتغال بهره‌مند شده‌اند.
اشتراک گذاری
21 دی 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5693
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ حسین وطن‌پرست با بیان اینکه آموزش مهارتی مددجویان تحت حمایت و نیازمندان واجد شرایط متقاضی کار گام نخست در توانمندسازی نیازمندان است، اظهار کرد: طی نه ماهه سال جاری در زمینه ایجاد اشتغال، کاریابی، آموزش مهارت های شغلی و پایدارسازی اشتغال بیش از ۱۴ هزار نفر خدمات دریافت کردند

به گزارش ایسنا، وی افزود: پس از مهارت آموزی، افراد آموزش دیده می‌توانند با راهبران شغلی مرتبط شوند و با بهره‌مندی از تسهیلات، زمینه اشتغال‌زایی و درآمدزایی آن‌ها فراهم می‌شود.

وطن‌پرست گفت: کمیته امداد در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال‌یابی و مهارت‌های شغلی مددجویان به ‌آموزش در سه بخش آموزش‌های مقدماتی کسب و کار، آموزش‌های مهارتی کسب و کار و آموزش‌های پایدارسازی کسب و کار برای جامعه هدف اقدام کرده است.

وی افزود: از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر از آموزش مهارت آموزی، چهار هزار و ۵۰۰ نفر از آموزش مقدماتی و چهار هزار نفر از آموزش پایدارسازی و توسعه‌سازی اشتغال بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: این آموزش‌ها متناسب با گروه‌های مختلف جامعه مددجویی تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی مددجویان در حوزه کسب و کار می‌شود.

 آموزش‌های پایدارسازی کسب و کار نیز به منظور ارتقای سطح دانش فنی و افزایش بهره‌وری فعالیت افراد دریافت کننده خدمات اشتغال و کاریابی از طریق آشنایی با نوآوری‌های علمی یا تجربی در زمینه شغلی آنها ارایه می‌شود.

وی با اشاره به  آموزش‌های مهارتی کسب و کار مددجویان، گفت: این آموزش‌ها به منظور ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت اولیه ارائه می‌شود.

وطن‌پرست افزود: این آموزش‌ها با هدف ایجاد اشتغال و یا بکارگماری کارآموزان در بنگاه‌های اقتصادی فعال پس از تعیین مسیر شغلی ارایه می‌شود. ارائه این آموزش‌ها جهت ارتقای سطح مهارت اولیه مجریان طرح‌های اشتغال نیز ارائه می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: آموزش‌های مهارتی به مددجویان کمیته امداد سبب توانمندسازی آنها در حرفه‌های گوناگون، دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی شده است.

وی اضافه کرد: مددجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای ایجاد کسب و کار مناسب و رسیدن به استقلال مالی استفاده کنند.

وی بیان کرد: این آموزش‌ها با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال، به روزرسانی مهارت‌ها و افزایش بهره‌وری به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه می‌شود.

وطن‌پرست گفت: آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و می‌تواند یکی از ابزارهای مهم رسیدن به توانمندسازی باشد. مددجویان به صورت رایگان از دوره‌های آموزشی کارگاه‌های مهارتی بهره‌مند می‌شوند و این هزینه‌های آموزشی به صورت کامل توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی افزود: در کمیته امداد تلاش می‌کنیم با ایجاد انگیزش و ارائه مشاوره شغلی به مددجویان، قدرت ریسک‌پذیری و حرکت به سمت کارآفرینی و در نهایت کمک به اشتغالزایی و کسب درآمد مستقل را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های متولی آموزش، همواره همکاری در جهت مهارت‌آموزی و توانمند کردن مددجویان در این نهاد داشته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *