آخرین خبرها
مدیرکل بهزیستی استان مازندران اعلام کرد؛

بهره برداری از ۲۱۰ پروژه بهزیستی مازندران در دهه فجر

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه تاکنون از ۴۱۰۳ تعهد اشتغال اداره کل بهزیستی استان ۴۳۵۰ تعهد اشتغال در پورتال بهزیستی ثبت شده است، گفت: این آمار بیانگر عملی شدن ۱۱۰ درصد از تعهدات اشتغال بهزیستی است و در ایام دهه فجر ۲۱۰ پروژه اداره کل بهزیستی مازندران مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
16 بهمن 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5898

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ فریبا بریمانی در حاشیه آیین افتتاح و بهره برداری از ۱۳۸ واحد مسکن معلولان استان مازندران که در روستای شب کلا کلیجانرستاق ساری برگزار شد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: توانمندسازی افراد دارای معلولیت شامل توانمندسازی جسمی، روانی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی افزود: افراد دارای معلولیت با طی کردن این مراحل از چتر حمایتی سازمان بهزیستی برخوردار می‌شوند که به همین منظور در بخش مسکن سازمان بهزیستی یک تفاهم پنج گانه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفین، سازمان زمین ملی مسکن و انجمن خیران مسکن ساز دارد که با شناسایی افراد دارای معلولیت توسط بهزیستی سرپناه لازم برای این جامعه هدف ساخته می‌شود .

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: افراد دارای معلولیت و زیر پوشش سازمان بهزیستی برای یک بار از معافیت انشعاب آب، برق، گاز و صدور پروانه ساختمانی برخوردار می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه در سال جاری برای اداره کل بهزیستی استان مازندران یک هزار و ۱۱۳ برش مسکن معلولان تعیین شد که تاکنون ۴۷۶ واحد مسکن مورد بهره برداری قرار گرفته است و به افراد زیر پوشش واگذار شد، اظهار کرد :امروز ۱۳۸ واحد مسکن معلولان در ۱۶ شهرستان استان مازندران به‌صورت وبیناری با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفته است .

بریمانی یادآور شد: به سرپرست خانوار دارای ۲معلول به بالا در روستاها ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و در شهرها ۲۰۰ میلیون تومان؛ بقیه سرپرست خانوارهای دارای تک‌ فرزند معلول ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض جهت ساخت مسکن معلولان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از ۴۱۰۳ تعهد اشتغال اداره کل بهزیستی  استان مازندران ۴۳۵۰ تعهد اشتغال در پورتال بهزیستی استان مازندران ثبت شده است، خاطرنشان کرد: این آمار بیانگر عملی شدن  ۱۱۰ درصد از تعهدات اشتغال بهزیستی است و در ایام دهه فجر ۲۱۰ پروژه اداره کل بهزیستی مازندران مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *