آخرین خبرها
با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

تجلیل از فعالان عرصه احسان و نیکوکاری در ایلام

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه توانمندسازی و خودکفایی افراد نیازمند باید در اولویت حمایت از این افراد قرار گیرد، گفت: در جامعه ای که احسان و نیکوکاری در آن به عنوان یک کارکرد ارزشمند مورد توجه قرار می گیرد ایستایی وجود ندارد.
اشتراک گذاری
23 اسفند 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 6238

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ محمد سبحان حسنی روز دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه احسان و نیکوکاری این استان در سالن اجتماعات بهزیستی شهر ایلام، اظهار کرد: اگرچه حمایت از نیازمندان از طریق انفاق مردم متمکن و دستگاه های حمایتی مورد توجه قرار داشته اما مساله توانمندسازی باید در گام نخست مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید با تامین سرمایه آموزش و مهارت آموزی نیازمندان در دستور کار قرار گرفته تا زمینه توانمندسازی و استقلال مالی آنها فراهم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با ذکر اینکه نیکوکاری هم مبنای دینی و شرعی دارد و هم در فرهنگ عامه ایرانیان قدمتی دیرینه دارد، افزود: جامعه ای که در آن احسان و نیکوکاری به عنوان کارکردی ارزشمند مورد توجه قرار گیرد بدون شک به سمت بالندگی حرکت خواهد کرد.

فعالیت هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در ایلام

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان(ره) استان ایلام نیز در این همایش از فعالیت یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی ثبت شده در استان خبر داد.

محمد زارع افزود: علاوه بر این یک هزار گروه نیکوکاری، خیران و مراکز مثبت زندگی در استان فعال بوده که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار و نبود خیر شماری از این مراکز غیر فعال هستند.

وی با ذکر اینکه عمده نیکوکاران استان به نهادهای حمایتی وابسته هستند، بیان کرد: باید زمینه جلب مشارکت افراد خیر و نیکوکار به استان فراهم شود.

وی اظهار کرد: اگرچه این بنیاد طی سالهای اخیر خدمات زیادی به نیازمندان ارایه کرده ولی باید با مشارکت افراد خیر و متمکن زمینه ارایه هرچه بیشتر خدمات به این افراد فراهم شود.

اهدا جهیزیه به یک هزار نوعروس نیازمند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام نیز در این ایین با اشاره به حمایت این مجموعه از ۲۹ هزار خانوار گفت: این افراد در قالب ۶۷ هزار نفر مورد حمایت قرار دارند.

رضا طاهری افزود: امسال با اهدا جهیزیه به یک هزار نوعروس مددجوی زیر پوشش شامل پنج هزار قلم لوازم ضروری این افراد از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

وی با اشاره به وجود سه هزار یتیم و طرح محسنین گفت: امسال افراد خیر و نیکوکار ۳۱۰ میلیارد ریال به این ایتام کمک اهدا کرده اند.

یک هزار و ۹۱۴ نفر تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر قرار دارند

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این همایش با اشاره به حمایت این مجموعه از ۴۴ هزار نفر گفت: از این شمار ۱۷ هزار نفر دارای معلولیت و هفت هزار نفر نیز زنان سرپرست خانوار هستند.

حسین نورعلیوند افزایش دو مرحله مستمری جامعه هدف، افزایش سقف تسهیلات اشتغال، برداشتن سقف بیمه تامین اجتماعی افراد دارای معلولیت، حذف دهک درامدی برای حمایت از خانوارهای چند قلو و افزایش سهم کمک بلا عوض مسکن خانواده های چند قلو را از جمله حمایتهای ویژه دولت سیزدهم از جامعه هدف عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ گروه همیار زنان سرپرست خانوار گفت: تاکنون ۷۱۴ زن سرپرست خانوار از خدمت بیمه تامین اجتماعی و یک هزار و ۹۱۴ نفر نیز زیر پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفته اند.

وی یکی از مهمترین مطالبات جامعه معلولان را تحقق قانون سه درصدی استخدام عنوان کرد و گفت: این مساله به عنوان یکی از موارد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ تا زمینه اجرا و تحقق آن فراهم شود.

در پایان این آیین از شماری از فعالان گروه های جهادی، رسانه و خیران استان از جمله سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی در ایلام به مناسبت روز ملی احسان تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *