آخرین خبرها
جانشین وزیر کشور مطرح کرد؛

تسهیلات دولت برای توانمندسازی ساکنان ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار در کشور

جانشین وزیر کشور تسهیلات دولت برای توانمندسازی ساکنان ۲۰۲۰ محله کم‌ برخوردار در کشور گفت: ۲ هزار و ۲۰ محله با جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر در سراسر کشور شناسایی شده و تمام این محلات تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
اشتراک گذاری
18 بهمن 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5919
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ دکتر علی آقامحمدی در نشست بررسی روند اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور در محلات کم‌برخوردار استان اظهار کرد: در این طرح ضمن شناسایی محلات کمتربرخوردار کشور، مقرر شده تا تمام مشکلات مردم این نواحی از جمله بیمه رایگان درمانی، اشتغال، تحصیل، تأمین غذا، مسائل فرهنگی و ورزشی و بسیاری از مسائل دیگر برطرف شود.
وی افزود: در این طرح برای اینکه مردم در انتقال خواسته‌ها و مطالبات خود نقش داشته باشند، یک شهردار کوچه با سن زیر ۳۰ سال برای هر محله انتخاب شود که این افراد دوره‌های آموزشی را طی خواهند کرد.
وی گفت: دو هزار و ۲۰ محله با جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر در سراسر کشور شناسایی شده و تمام این محلات تحت پوشش یکی از چهار نهاد کمیته امداد امام (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، جمعیت هلال احمر و بهزیستی قرار گرفته‌اند.
آقامحمدی با اشاره به روند اجرایی این طرح در دستگاه‌های اداری، افزود: طرح تحت عنوان «توانمندسازی محلات کم‌ برخوردار ۲۰۲۰» با هدف بهبود و سامان‌دهی وضعیت محلات محروم و کمتربرخوردار در دستورکار قرار گرفته است.
جانشین وزیر کشور و رئیس ستاد توانمندسازی اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کشور، گفت: همه ساکنان محلات کم‌برخوردار که مشمول بیمه نیستند تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند و برای بیماران صعب‌العلاج هم تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است؛ همچنین به دنبال استقرار پزشک خانواده در قالب نظام بیمه هستیم.
آقامحمدی، بهبود وضعیت تحصیل دانش‌آموزان و کودکان این مناطق، ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال برای ساکنان، تأمین امکانات فرهنگی و ورزشی مناسب و توزیع بسته‌های غذایی برای خانوارهای نیازمند را از دیگر تسهیلات این طرح عنوان کرد.
وی با اشاره به ایده‌های روشن و طرح‌های مشخص مدیریت استان آذربایجان شرقی درخصوص توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین و محلات کم‌برخوردار، ابراز امیدواری کرد این استان در این عرصه به عنوان الگو مطرح شود.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *