آخرین خبرها
دکتر آقامحمدی خبر داد؛

توانمندسازی ۱۴ هزار روستا در طرح ۴۰۴۰

رییس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار همچنین از آغاز طرح ۴۰۴۰ با موضوع خدمت رسانی و تقویت به ۱۳ هزار و ۹۰۰ روستا از میان ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستای کشور نیز خبر داد.
اشتراک گذاری
22 آذر 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5378
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ دکتر علی آقامحمدی روز پنجشنبه در جلسه بررسی اجرای طرح توانمند سازی و تحول اجتماعی محلات استان اصفهان در سالن جلسات استانداری، افزود: مسوولان باید بطور خودجوش و بر اساس اولویت بندیِ نیازها خدمات قابل ارائه را پیش مردم این محلات ببرند و منتظر نمانند آنها برای مشکلات خود مراجعه کنند.
قائم مقام وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی از ۲۰۲۰ محله کشور، اضافه کرد: در طرح توانمندسازی محلات با انتخاب یک شهردار از اهالی همان محله تقاضای شهروندان را در خانه‌های چهارگانه بهزیستی، احسان، امداد و هلال تدوین و بر اساس نیاز سنجی‌ها به افراد محله با همکاری ادارات مختلف هر شهر خدمات ارائه می‌شود.
وی افزود: فلسفه آغاز این طرح از سوی گروه های جهادی تهران با سرکشی به محلات محروم منطقه ۱۲ بود که پس از آن افزون بر ۸۰ جلسه برگزار کردیم و دیدگاه ها جمع آوری شد.
آقا محمدی ادامه داد: در این طرح منتظر دریافت تقاضای مردم نمی مانیم بلکه تشخیص می دهیم آنها چه می خواهند و نهادهای متولی برای رفع آن با بودجه های فعلی برنامه ریزی و اقدام می شود.
رییس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور افزود: در این مسیر باید نیازها را از افراد محله بپرسیم نه اینکه خودمان تشخیص دهیم؛ به این ترتیب ضعف های قبلی از جمله تشخیص نیاز توسط نهادها و موازی کاری بدلیل نبود هماهنگی برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه بافت فرسوده و حاشیه نشینان جمعیت هدف این طرح انتخاب شده اند، افزود: بحث پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی نیز در این محلات در دستور کار قرار گرفته است.
آقا محمدی بیان کرد: ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در محلات محروم کشور در قالب این طرح از خدمات فرهنگی، آموزش و تحصیل، بهداشت، اشتغال، مسکن و تقویت معیشت برخوردار می شوند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همدلی و تقسیم کار همه نهادهای متولی را در اجرای موفق اهداف طرح محرومیت زدایی از محلات کشور موثر دانست .
به گفته وی، تا اکنون ۸۵ محله محروم در اصفهان شناسایی شده است.
رییس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار همچنین از آغاز طرح ۴۰۴۰ با موضوع خدمت رسانی و تقویت به ۱۳ هزار و ۹۰۰ روستا از میان ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستای کشور نیز خبر داد و افزود: در این طرح روستاهای محروم دارای سازگاری و تشابه منظومه بندی شده اند و خدمات محلات کم برخوردار نیز به آنها تعلق می‌گیرد.
وی تصریح کرد: محلات محروم ابزار و هدف ضد انقلاب برای آغاز و تحقق توطئه ها بشمار می روند و دشمن بر روی این موضوع برنامه ریزی کرده است.
آقامحمدی ادامه داد: امسال بدنبال تقویت خدمت رسانی در محلاتی که سال ۹۸ بحران ها و آشوب ها از آنجا نشات گرفته بود ساکنان این بخش ها دخالتی در اغتشاش نداشتند. طرح توانمندسازی و تحول ۲۰۲۰( ۲ هزار و ۲۰) محله کم برخوردار کشور طرحی است که سال گذشته از سوی چهار نهاد کشور شامل کمیته امداد حضرت امام (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر با هدف رفع نیازهای ساکنان این محلات در بخش های مختلف در حال اجراست.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *