آخرین خبرها
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

راه‌اندازی پویش “حال خوب” به مناسبت نیمه شعبان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از راه‌اندازی پویش حال خوب و ارائه ده‌ها خدمت رایگان به مناسبت نیمه شعبان، در ورامین خبر داد.
اشتراک گذاری
15 اسفند 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 6176
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های نیمه شعبان در شهرستان ورامین اظهار کرد: جشن‌های نیمه شعبان باید به‌طور کاملا مردمی برگزار شود و دستگاه های مختلف بایستی نقش حمایتی داشته باشند.

وی گفت: با پیش‌بینی‌های انجام گرفته، به حول و قوه الهی امسال نیمه شعبان متفاوتی را نسبت به سال های گذشته شاهد خواهیم بود و همه منتظران واقعی حجت بن الحسن(عج) باید از همه ظرفیت های خود برای بزرگداشت جشن نیمه شعبان استفاده کنند.

رییس ستاد جشن‌های مردمی نیمه شعبان استان تهران در ادامه با تشریح برنامه‌های نیمه شعبان در شهرستان ورامین، مراسم احیای نیمه شعبان را یکی از برنامه های محوری این ایام دانست و افزود: مراسم احیای نیمه شعبان در مساجد شهرستان ورامین برگزار می شود که این مراسم در مصلای صاحب الزمان(عج) ورامین از ساعت ۱۲ شب روز سه شنبه ۱۶ اسفندماه آغاز خواهد شد.

محمودی با تشریح برخی از پویش های پیش بینی شده در ایام نیمه شعبان در شهرستان ورامین عنوان کرد: راه اندازی پویش نذر خون، اجرای پویش حال خوب و هماهنگی با برخی کسبه و اصناف برای ارائه برخی خدمات رایگان در روز نیمه شعبان به مردم، پیش بینی برگزاری پویش خانه به خانه منتظریم به منظور تشویق مردم برای تزیین کوچه ها و تکاپو برای پخش شیرینی و گل به مردم و اهدای هدیه به برگزیدگان و پویش هر خانه یک پرچم در این ایام در شهرستان ورامین دنبال می شود.

وی ادامه داد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی، در شب و روز نیمه شعبان در نقاط مختلف شهر و پذیرایی از مردم توسط گروه‌های مردمی، آذین بندی و تزیینات شهری، راه‌اندازی کاروان‌های خودرویی با عنوان کاروان شادی در سطح شهر و اجرای گروه های سرود با محوریت محلات اسلامی، توزیع ارزاق به خانواده‌های نیازمند، برگزاری ویژه برنامه‌های مهدویت در سرای محلات و محلات کم‌برخوردار از دیگر برنامه های این ایام در شهرستان ورامین است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به دیگر برنامه های جشن میلاد باسعادت حضرت حجت(عج) در شهرستان ورامین گفت: برپایی ایستگاه های نقاشی و کودک و جشن های ویژه کودکان و نوجوانان در شب و روز نیمه شعبان، تهیه و چاپ بروشور اختصاصی با موضوع مهدویت و شناخت امام زمان، طراحی و چاپ پوستر و تقویم اختصاصی با موضوع امام زمان(عج) و مهدویت توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین از دیگر برنامه های این ایام است.

محمودی یادآور شد: تقدیر از هم‌نامان امام دوازدهم و مادر امام زمان(عج) در مساجد، برگزاری جشن های نیمه شعبان در مدارس، ویزیت رایگان و ارائه خدمات پزشکی در درمانگاه ولیعصر(عج) ورامین در روز نیمه شعبان،سر دادن ندای لبیک یا مهدی در ساعت ۲۰:۵۵ شب از بلندگوها همزمان با پخش از مسجد جمکران، اعزام آشپز و کمک آشپز از ورامین جهت پذیرایی از زائران در مسجد مقدس جمکران و پخت ده‌ها دیگ آش نذری نیز از دیگر برنامه‌های محوری در ورامین است.

وی در پایان با تأکید بر این نکته که ورامین افتخار همسایگی شهر قم را دارد، از عموم مردم انقلابی این دیار دعوت کرد تا به صورت خانوادگی در مراسم پیاده روی روز نیمه شعبان از حرم حضرت معصومه(س) به سوی مسجد مقدس جمکران که از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه آغاز خواهد شد، شرکت کنند.

رییس ستاد جشن های مردمی نیمه شعبان شهرستان ورامین از تلاش همه گروه های مردمی، فعالان فرهنگی، هیئات مذهبی، موکب ها و دستگاه های همراه با بزرگداشت این مراسم بویژه بنیاد مهدویت شهرستان، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *