آخرین خبرها
استاندار کرمانشاه:

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرای ۵۳ طرح ورزشی در مناطق محروم کرمانشاه را تقبل کرد

استاندار کرمانشاه گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرای ۵۳ طرح ورزشی در حوزه آموزش و پرورش را با هزینه ۲۲ میلیارد تومان در مناطق محروم و آسیب‌پذیر استان برعهده گرفته است.
اشتراک گذاری
03 آذر 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5229
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ «بهمن امیری‌مقدم» اظهار کرد: این ۵۳ طرح که در حوزه آموزش و پرورش است شامل زمین چمن مصنوعی، سالن ورزشی و کلاس ورزشی است که در راستای ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی در مدارس مناطق محروم و آسیب پذیر استان و با اولویت طرح های دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۶۰ درصد اجرا می شود.

وی افزود: این طرح ها در راستای تعهدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که در قالب تفاهم نامه همکاری با استانداری کرمانشاه منعقد شده است در حوزه امور اجتماعی اجرا خواهد شد.

استاندار کرمانشاه، یادآور شد: در همین راستا احداث ۲۵ زمین چمن مصنوعی و هوشمندسازی ۵۰۰ کلاس درس محلات و مدارس حاشیه و محلات محروم شهرهای استان، راه اندازی چهار مرکز سیار کودکان و نوجوانان و تهیه و تامین خودرو ویژه کتابخانه سیار برای فعالیت در این مناطق نیز پیش بینی شده است.

امیری‌مقدم، با بیان اینکه در این حوزه برنامه های خوبی در زمینه خانواده های تحت پوشش بهزیستی نیز ارایه خواهد شد، گفت: کمک به تکمیل مسکن خانواده های تحت پوشش بهزیستی به ویژه معلولان به تعداد ۳۵ واحد در شهر کردندغرب، ۱۶۰ واحد در هرسین، ۴۰ واحد در شهرک فدک شهر کرمانشاه و ۱۷ واحد در شهرستان های سنقر، پاوه، روانسر، و سرپل ذهاب ، کمک به تجهیز ۶ مرکز سرپناه شبانه برای افراد بی بضاعت در شهرهای کرمانشاه، اسلام آباد و کنگاور و و کمک به تجهیز ساختمان انجمن های نابیینایان و ناشنوایان و ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران خاص از دیگر اقدامات ستاد اجرایی حضرت امام در این استان است.

وی با اشاره به کمک این ستاد به مراکز نگهداری سالمندان، کودکان بی سرپرست و معلولان تحت پوشش بهزیستی در کرمانشاه نیز افزود: برای تعمیر و خرید تجهیزات گرمایشی سه مرکز ارم، مادر و شمیم مهر در مجموع یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، مرکز نگهدای کودکان ۵۰۰ میلیون تومان و خرید لباسشویی و خشک کن برای مرکز نگهداری معلولان کلبه مهر و مرکز نگهداری سالمدان شمیم مهر نیز ۱۷۰ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

استاندار کرمانشاه ایجاد ۵۰ غرفه بازارچه محلی عرضه میوه و کالا در شهرک ۱۶۰ واحدی معلولان شهرستان هرسین، تهیه و خرید تانکرهای ذخیره آب ۶ هزار لیتری برای خانوده های ۲ معلول بهزیستی در شهرک محروم سجادیه به تعداد ۲۵ بلوک که در هر بلوک ۲۰ خانوار ساکن بوده و با مشکل شدید ذخیره آب مواجه هستند، تهیه ۱۰۰ دستگاه چرخ خیاطی برای زنان سرپرست خانوار محلات محروم برای توانمندسازی خانوارهای بی بضاعت و تهیه و تامین ۲۱۰ سری جهیزیه کامل برای زوج های جوان مناطق محروم و ۱۰۰ هزار بسته معیشتی برای اقشار آسیب پذیر این محلات را از دیگر تعهدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عنوان کرد.

امیری‌مقدم یادآور شد: در راستای اقدامات پیشگیرانه و براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در توجه به آسیب های اجتماعی، فعالیت های اجتماع محور در زمینه پیشگیری از خودکشی در ۲۵ محله پرخطر استان نیز پیش بینی شده است.

وی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان یکی از مجموعه‌های موفق و اثرگذار در زمینه انجام پروژه های بزرگ در حوزه های مختلف با رویکرد محرومیت‌زدایی نام برد و گفت: مردم قدرشناس و انقلابی کرمانشاه انتظار دارند این مجموعه با اجرای پروژه های تحول آفرین به رونق تولید و اشتغال استان کمک کند.

استاندار کرمانشاه اظهار امیدواری کرد توافقات استانداری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) منشا تحول های مثبتی در حوزه های عمرانی، کشاورزی، فرهنگی و صنعتی در استان شود.

به گزارش ایرنا، براساس تفاهم نامه همکاری بین استانداری کرمانشاه و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور این ستاد در حوزه های عمرانی، اجتماعی و اقتصادی طرح هایی را در این استان اجرا خواهد کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا بوده و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

اکنون در استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *