آخرین خبرها
سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی:

سه هزار نفر در خانه‌های هلال آذربایجان غربی آموزش همگانی دیدند

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: سه هزار نفر از اقشار مختلف جامعه امسال در دوره‌های آموزش همگانی برگزار شده در خانه‌های هلال این استان شرکت کردند.
اشتراک گذاری
06 آذر 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5233
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ شهرام میرزایی افزود: برگزاری این دوره‌ها موجب توانمندسازی جامعه برای واکنش به موقع افراد آموزش دیده به منظور جلوگیری از تلفات جانی و خسارت‌های مالی گسترده در بحران شده و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه‌های هلال، اقدامی اولیه برای ایجاد تاب آوری مردم مناطق و محلات در برابر آسیب‌های محیطی، حوادث و سوانح است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ خانه هلال در استان فعالیت دارد، اظهار کرد: ارایه خدمات، جذب داوطلبان، برپایی دوره‌های آموزشی و فعالیت پویا بخشی از وظایف خانه‌های هلال است که بر پایه این ماموریت‌ها هم تاسیس و راه اندازی شده‌اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ادامه داد: ماموریت خانه‌های هلال تعریف شده ولی در استان فعالیت‌های کیفی انجام نشده است لذا برنامه‌های ویژه‌ای در این راستا در دست اجرا داریم.

میرزایی اضافه کرد: علاوه بر سه هزار نفر یاد شده، ۱۰ هزار نفر نیز در قالب آموزش‌های تخصصی، عمومی، مخاطرات آموزش‌های پایه مثل نحوه عمل در زمان وقوع زلزله، حمل مصدوم، سوختگی و شکستگی و یا چادرزنی را فرا گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه در زلزله خوی به دلیل عدم آموزش های همگانی شاهد افزایش خسارت جانی و مالی بودیم، یادآور شد: با دریافت آموزش‌ها، می‌توان در زمان بحران میزان خسارت را کاهش داد.
سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ثبت نام دوره‌های آموزش همگانی در تمامی پایگاه‌های هلال احمر به صورت رایگان انجام می شود و در تمام طول زندگی افراد می‌توانند از آن بهره ببرند.

معاونت آموزش هلال احمر موظف است با توجه به نقش آموزش در گسترش و ارتقای فرهنگ جامعه، نسبت به طراحی برنامه‌های آموزشی (همگانی، عمومی و تخصصی) با توجه به نیاز و اقتضائات هر منطقه برای ابلاغ در خانه‌های هلال با هماهنگی سازمان‌های مرتبط و با توجه به نیاز اقلیم و توان محلی و بومی برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *