آخرین خبرها
دکتر آقامحمدی مطرح کرد؛

شناسایی نیازمندان محلات با همکاری خانه‌های امداد و شهرداران کوچه‌ها

رئیس طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کشور گفت: خانه‌های امداد با همکاری شهرداران کوچه‌ها، وظیفه شناسایی و ارائه خدمت به نیازمندان در سطح محلات آسیب‌پذیر را برعهده دارند.
اشتراک گذاری
18 دی 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5652
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ دکتر علی آقامحمدی در گردهمایی منطقه‌ای مدیران و مسئولان خانه‌های امداد با اشاره به مشکلات متعدد مردم در محلات محروم کشور، افزود: تاخیر در خدمت‌رسانی به خانواده‌های نیازمند بخشودنی نیست و خانه‌های امداد نیز با هدف شناسایی نیازمندان محلات و تسریه در ارائه خدمت به آنان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی خانه‌های امداد یک اقدام بی‌سابقه در کشور است، ادامه داد: در این طرح، حکمرانی محلات به مردم سپرده شده است و هر کوچه یک شهردار مخصوص به خود دارد که وظیفه سرکشی به خانواده‌ها و احصای نیازهای آنان را برعهده دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر نقش قابل توجه شهرداران کوچه تاکید کرد و گفت: این شهرداران، مدیران آینده کشور هستند و در حال حاضر ۱۲۰ هزار شهردار کوچه با خانه‌های امداد سراسر کشور همکاری می‌کنند.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: شهردار کوچه از ساکنان همان کوچه انتخاب می‌شود تا شناخت کافی از مشکلات و مسائل محله را داشته باشد.

جانشین وزیر کشور و رئیس طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کشور از برنامه ریزی برای حضور دانش‌آموزان کنکوری در محلات هدف در کلاس‌های آمادگی کنکور خبر داد و تصریح کرد: دانش‌آموزان مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم در محلات محروم از این مزیت برخوردار می‌شوند.

وی بر ضرورت بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش آمادگی دارد همه این افراد را سر کلاس ببرد.

آقامحمدی تاکید کرد: پوشش ۶ میلیون نفر در بیمه سلامت از جمله اقدامات شاخص خانه‌های امداد است که بر برکت آن، بیمه سراسری محلات در سراسر کشور اجرایی شد.

رئیس طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کشور ساخت ۳۵۰ هزار واحد مسکن برای نیازمندان با همکاری وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن و اتاق تعاون را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سطح محلات دانست و گفت: این واحدهای مسکونی با تسهیلات مناسب در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *