آخرین خبرها
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد:

شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در همایش آموزه‌های زلزله بم، سفیران به آگاه‌سازی درباره زلزله می‌پردازند.
اشتراک گذاری
08 دی 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5534

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ محمد آیینی در همایش آموزه‌های زلزله بم که با محوریت نشست تخصصی بازآفرینی شهری در راستای احیاء توانمندسازی و تقویت بافت‌های فرسوده و محلات کم‌برخوردار که در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ای که امروز شکل گرفته حاصل برنامه‌ریزی است که از خردادماه شروع شد و افرادی از بم در یک اقدام جهادی برای ساختن ایران قوی به پا خواستند و متوجه شدند که در ایران بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار داریم.

وی افزود: میزبانی این رویداد بزرگ برای حضور گسترده شهرداری‌ها در این برنامه انجام و شهرداران ۱۰۵ شهر بزرگ میزبان آن هستند. افرادی در ۳۵ شهر حضور یافته و به آگاه‌سازی درباره زلزله می‌پردازند، ۳۵ فرد نیز از شرکت بازآفرینی شهری از مدیران ارشد تا کارشناسان متخصص در کنار آنها حضور داشته و اقدام به آگاه‌سازی خواهند کرد.

این مسئول با بیان اینکه ۶۵ شهر دارای بناهای ناپایدار نیز برای اجرای همایش انتخاب شده و در این جلسات سفیران نوسازی از مردم خواستند در راستای نوسازی اقدام کنند تا بم دیگری تکرار نشود و از مدیران شهری درخواست کردند که کار امروز را به فردا نگذارند، تصریح کرد: با وجود استقبال گرم مردم، سازندگان و مدیران شهری و سفیران نوسازی شاهد برخی گرفتاری‌ها در پروژه‌های نیمه‌تمام بودند.

در ادامه همایش، نماینده شرکت بازآفرینی نیز با اشاره به اقدامات جهادی، خیرانه و مومنانه مدیران شهری، گفت: اگر نقطه‌ای در شهر نیاز به اقدام فوری دارد باید جایی از شهر باشد که از میزان سطح آسیب‌پذیری، ناپایداری‌ها، جمعیت ساکن در محلات و اقشار کم‌درآمد و … نسبت به دیگر محلات شهری در اولویت باشد که این محلات، محلاتی غیر از بافت‌های فرسوده نیستند.

موسی لواسانی ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع زلزله باید به محلات در معرض آسیب شدید توجه ویژه‌ای شود.همچنین مدیران شهری با برگزاری جلسات متعدد، بازدیدهای روزانه، مدیریت بحران و … برای رفع موانع اقدام کنند و برای جلوگیری از وقوع خسارات‌های مالی و جانی اقدامات جهادی برای نوسازی مسکن و محلات انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه اقدام جهادی جز با شعار «ما می‌توانیم» امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه شکل گرفته در دولت مردمی سیزدهم در تسریع، سرعت‌بخشی و فراهم شدن دقت بیشتر به مردمان این مناطق با سطح پایین درآمدی و امکانات و با روش‌های ابتکارانه عمل کنند و خود مدیران شهری با حضور در محلات بافت فرسوده اقدام به آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در بخش‌های تولید مسکن در جهت جلوگیری از خسارات مشابه زلزله بم اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *