آخرین خبرها
دکتر علی آقامحمدی در اولین نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز مطرح کرد؛

شهردار کوچه و بانویار به کمک حل مشکلات مناطق و محلات کم برخوردار می‌آیند

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور با اشاره به اینکه پیشنهاد راه اندازی قرارگاه اجتماعی در استان البرز از طرف استاندار البرز مطرح شده است، گفت: هدف این قرارگاه رفع مشکلات مناطق محروم و کم برخوردار با مشارکت دو طرفه مسئولین و شهروندان است.
اشتراک گذاری
01 اسفند 1400
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 1521

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ریزخبر؛ دکتر علی آقامحمدی، رییس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور در اولین نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز که با حضور “مجتبی عبداللهی” استاندار البرز و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد؛ با بیان اینکه این ۲ هزار و ۲۰ محله بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است، اظهار داشت: منطقه ۱۲ تهران پایلوت به لحاظ منطقه و به لحاظ استانی، استان خوزستان پایلوت اجرای طرح تحول و توانمندسازی محلات کم برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم در اجرای طرح توانمندسازی و تحول این ۲ هزار و ۲۰ محله که با مشارکت نهادهای کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، جمعیت هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بوده بین این دستگاه‌ها تقسیم شده است، تصریح کرد: اکنون اوقاف و امور خیریه، آستان قدس رضوی و شهرداری‌ها هم برای اجرای این طرح همکاری دارند.

دکتر آقامحمدی ادامه داد: همچنین با وزارتخانه‌ها هماهنگ شده طی تفاهم نامه‌هایی از ظرفیت ورزشکاران و مدارس نیز در اجرای طرح تحول و توانمندسازی این ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار استفاده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در اکثر محلات یک سوم جمعیت اتباع بیگانه هستند، بیان داشت: این موضوع مهم نیز مورد تدبیر قرار گرفته است و همچنین در این محلات در بحث بهداشت و درمان برای پزشکان خانواده و بیمه سلامت هماهنگی شده و گام اول طرح مذکور آن است که همه مردم بیمه درمان داشته باشند.

رییس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور با بیان اینکه سامانه بیمه سلامت در تمام استان‌ها برپا شده و برای همه باید تشکیل پرونده پزشکی الکترونیکی صورت گیرد، عنوان کرد: در خصوص بیماری‌های صعب العلاج در هر محله ای نماینده هلال احمر حاضر شده و پرداخت‌ها برای نسخه‌ها صورت می گیرد.

دکتر آقامحمدی ضمن اشاره به زمینه تامین مسکن این محلات، اذعان داشت: اکنون طرح‌های ملی مسکن را داریم ولی در این طرح‌ها شرایطی است که یک عده ندارند ولی ما درصدد هستیم تا تعاونی آرزوی مسکن را تشکیل دهیم در محلات تا با شرایط و امکاناتی که افراد دارند برای آنان راهکار ارایه دهیم.

وی با بیان اینکه نبود فضای تحصیل از مشکلات محلات کم برخوردار است، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی، سرگرمی‌های محلی از جمله فوتبال خیابانی برای پسران و پیش بینی فضای ورزش برای بانوان، طرح‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این محلات است.

رییس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور با تاکید بر اینکه اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و معتادان متجاهر نیز در اجرای طرح تحول و توانمندسازی محلات کم برخوردار مدنظر است، مطرح کرد: برای محلات کم برخوردار در اجرای طرح تحول و توانمندسازی عناوینی مانند شهردار کوچه و بانویار نیز در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در این نشست گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی اعضای قرارگاه اجتماعی البرز که امروز رسما کار خود را آغاز کرد ارائه شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

اقدامات خانه محلات طرح ۲۰۲۰ تشریح می شود
دبیرخانه ستاد مرکزی توانمندسازی و تحول اجتماع محور 2020 محله کشور؛

اقدامات خانه محلات طرح ۲۰۲۰ تشریح می شود

اجرای ۱۵ کاروان سلامت در مناطق کم برخوردار استان قزوین
سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین:

اجرای ۱۵ کاروان سلامت در مناطق کم برخوردار استان قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *