آخرین خبرها
از سوی مادر شهید عارفی؛

مادر شهید در بوشهر برای ساخت خانه هلال زمین اهدا کرد

در ادامه سفر دبیرکل محترم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به استان بوشهر در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرستان جم در آیین کلنگ زنی خانه هلال شهر ریز، حضور یافت.
اشتراک گذاری
12 دی 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5579
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به زمین اهدایی به هلال احمر تصریح: مادر شهید عارفی در حرکت خداپسندانه در جهت اشاعه فرهنگ بشردوستی و خدمات عام المنفعه زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع به این جمعیت اهدا کرده است. با همکاری و مشارکت خیرین در شهر ریز خانه هلال در شش ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

احسان ایزدپناه افزود: استان بوشهر، شهرستان جم در موضوع خدمات رسانی ونقش آفرینی رسالت‌های جمعیت هلال احمر از جمعیت‌های موفق در سطح کشور است که در ارزشیابی سال گذشته خانه هلال شهر انارستان این شهرستان به عنوان خانه هلال برتر در مجموع خانه‌های هلال کل کشور انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که حائز اهمیت است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم، فلسفه وجودی خانه‌های هلال یعنی آموزش است، کشور ما کشور حادثه خیزی است لذا نکته که می‌تواند به سرعت در کاهش آلام و سرعت بخشیدن به حوادث و بلایا بی که اتفاق می‌افتاد و مردم دچار آسیب می‌شوند خود مردم در ابتدای صحنه حضور دارند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: ما زمانی حضور موثر مردم در حوادث را شاهد خواهیم بود که این قشر آموزش دیده و به مرحله آگاهی از موضوعات امدادی رسیده باشند که این مهم هدف گذاری شده و در مسیر توسعه و ترویج خانه‌های هلال، نکته آیی که مورد توجه مدیران ارشد جمعیت هلال احمر است تاکید بر کیفیت و کیفی سازی است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص اهدا زمین جهت ساخت خانه هلال گفت: ما نمون مشارکت‌های مردمی را در استان بوشهر شاهد هستیم، زمین را مادر شهید اهدا کرده، خیرین با حمایت و دلگرمی که مسولین و مردم می‌دهند در ساخت مشارکت دارند و این همان همدلی است که مشی شهدا هم همین بوده است.

سلیمانی با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر در زمان حوادث و بحران‌ها خاطرنشان کرد: با وجود اینکه جمعیت هلال احمر در زمان وقوع حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی همچون متروپل خوزستان، خارج شدن قطار درکنار مردم بوده به واسطه کی همین مردم، پس اگر اینقدر عموم را تخصصی و فنی مورد آموزش قرار بگیرند در حوزه‌های امدادی و دگز امدادی بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

شهید احمد عارفی در ۱۸ مرداد ماه ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *