آخرین خبرها
رئیس کمیته امداد کشور اعلام کرد؛

وام ۴ میلیاردی برای کارآفرینانی که مددجویان کمیته امداد را به کار بگیرند

رئیس کمیته امداد کشور گفت: کارآفرینانی که ۲۰ مددجوی ما را مشغول به کار کنند، چهار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند.
اشتراک گذاری
17 بهمن 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5915
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ سیدمرتضی بختیاری در گفت و گوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز کرمان اظهار کرد: یکی از دغدغه های مهم امام(ره) کمیته امداد بود و دغدغه رسیدگی به محرومان و نیازمندان را داشتند و به همین دلیل فرمان تاسیس کمیته امداد را ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب دادند و ماموریت اصلی کمیته امداد، توانمندسازی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز کتبا ابلاغ کردند که توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهیدستان با رویکرد تکریم در صدر برنامه های امداد باشد.

بختاری با بیان اینکه سه محور توانمندسازی مددجویان در کشور تعریف شده، تصریح کرد: اشتغال، مسکن و خودباوری و خوداتکایی ارکان اصلی کار است؛ ما از حمایت عبور کرده ایم و ماموریت اصلی به اشتغال و مسکن و خودباوری آمده است.

رئیس کمیته امداد کشور در ادامه گفت: استان کرمان در فرهنگ خیر و احسان که یکی از ماموریت های اصلی امداد است کارهای بزرگی کرده و دیار کریمان خود را نشان داده و نهادهای مختلف در این استان کارهای خیر را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه ۹۱۶۳ یتیم و ۱۳ هزار و ۹۳ فرزند محسنین(پدر دارند اما از کارافتاده، بیمار، زندانی و … است) در استان کرمان داریم، افزود: ۶۶ هزار و۴۱۳ حامی از استان است و در سال گذشته در طرح اکرام ایتام ۱۲۰ میلیارد و ۷۱۱ میلیون تومان کمک نقدی مردم استان کرمان به حساب ایتام واریز کرده اند که دست این مردم را می بوسم که در این شرایط سخت اقتصادی این کمک را داشته اند.

بختیاری با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه سال جاری نیز درآمد طرح اکرام در استان کرمان ۱۰۲ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان بوده، گفت: مردم ما برای انقلاب و کمک به نیازمندان در میدان ها حضور دارند و تبلور مکتب حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: سال قبل کل کمک های نقدی و کالایی مردم استان کرمان که به کمیته امداد انجام داده اند، ۲۶۵ میلیارد و ۴۴۶ میلیون تومان بوده که شامل فطریه، صدقه، زکات و … می شود و امسال میزان این کمک ها تا پایان دی ماه ۲۳۹ میلیارد و ۳۶۴ میلیون تومان بوده است.

رئیس کمیته امداد کشور در بخش دیگری از سخنانش درباره اشتغال اظهار کرد: در سال جاری ۵۰۰ هزار اشتغال باید در کشور توسط کمیته امداد ایجاد می شد که ۵۰ درصد از این تعداد می تواند مربوط به افراد غیرمددجوی امداد باشند و ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات امسال برای امداد در نظر گرفته شد که عملکرد نیز تاکنون نزدیک به ایجاد ۳۰۰ هزار اشتغال بوده است.

وی افزود: کارآفرینانی که ۲۰ مددجوی ما را مشغول به کار کنند، چهار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند.

بختیاری درباره مسکن مددجویان کمیته امداد گفت: تفاهمنامه ای در قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام برای ساخت ۴۰ هزار مسکن روستائی داریم که ۱۰ هزار واحد امسال بهره برداری می شود.

وی با اشاره به مشارکت خیران در ساخت مسکن مددجویان گفت: در استان کرمان ۱۰۴۴ واحد مسکن روستائی برای مددجویان امسال احداث شده و ۹۶۹ واحد در دست احداث است و تا پایان اسفند آماده بهره برداری می کنیم و ۹۰۹ مسکن در شهرهای استان برا مددجویان کمیته امداد ساخته شده و ۵۰۳ واحد در حال احداث است.

رئیس کمیته امداد کشور در ادامه با اشاره به اینکه در استان کرمان جشن خودکفایی ۲۰۰۰ خانوار برگزار می کنیم، گفت: ۲۰۰۰ جهیزیه نیز به نوعروسان استان تقدیم می کنیم و در کشور بیش از ۴۲ هزار جهیزیه در آستانه میلاد امام علی علیه السلام توزیع خواهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند امدادرسان را مردمی کنید؛ در این راستا مراکز نیکوکاری راه اندازی شده برا کمک به نیازمندان و فقط به مددجویان کمته امداد کمک نمی کنند.

بختیاری بیان کرد: در استان کرمان ۴۵۰ مرکز نیکوکاری داریم و همه کار به عهده مردم است و ما مجوز می دهیم و پشتبانی تجربی می کنیم که ۲۶۸ مرکز در مساجد است.

وی تصریح کرد: در برنامه داریم که در آینده صندوق صدقات هر محله را در اختیار مرکز نیکوکاری قرار بدهیم تا خودشان عمل کنند چراکه هر جا مردم ورود کردند، موفق شدیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *