آخرین خبرها
دکتر علی آقامحمدی:

پرچالش‌ترین محلاتمان در تهران قرار دارند

چهارمین نشست مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور (مکتب) به میزبانی نهاد کتابخانه‌­های عمومی در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران با حضور اعضای مکتب برگزار شد.
اشتراک گذاری
18 بهمن 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5932

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ دکتر علی آقامحمدی در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد پرداخت و گفت: در موضوع محلات، ما تاکنون بیش از ۱۴۰ جلسه درباره مشکلات محلات و راهکارهای ترمیم آن را با نهادهای مرتبط برگزار کرده‌ایم. در مجموع به این آمار دست یافتیم که ۲۰۲۰ محله در کشور وجود دارد که یا بافت فرسوده‌اند و یا حاشیه‌نشین هستند که امروز ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در این محلات ساکن هستند و اتفاقاً پرچالش‌ترین محلاتمان در تهران قرار دارند. در جمع‌بندی‌های خود برای بررسی دلایلِ مشکلات محل‌ها به این نتیجه رسیدیم که ریشه این مشکلات در نقش نداشتن مردم در محلات است. چراکه اگر مردم نخواهند اوضاع را تغییر دهند، هیچ‌گاه این تغییرات ازسوی دولت‌ها، خیرین و سایر افراد و مجموعه ها ایجاد نخواهد شد.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار افزود: در این راستا تصمیم گرفتیم که تقاضای مردم را دریافت کنیم تا بتوانیم آن‌ها را حل کنیم. به همین دلیل کوچه را محور مسئولیت اجتماعی قرار دادیم و شهردار کوچه را از خود ساکنان کوچه انتخاب کردیم تا آن‌ها تقاضا و نیازهای مردم را جمع‌آوری و ارائه دهند. نهایتاً کمیته امداد حضرت امام(ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال ‌احمر با هم به جمع‌بندی رسیدند که در این حوزه فعالیت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *