آخرین خبرها
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان:

۱۱۲ خانه هلال در کردستان راه اندازی شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در یک سال گذشته۱۱۲ خانه هلال در مناطق آسیب پذیر استان به صورت شهری و روستایی راه اندازی شده است.
اشتراک گذاری
13 آبان 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5139
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ پیام جلالی اظهار داشت: تاکنون ۳۱ خانه هلال شهری و ۸۱خانه هلال روستایی با هدف توسعه آموزش‌های امدادی، توسعه و تقویت خدمات داوطلبانه با استفاده از توان مردم از طریق گسترش خانه‌های هلال، آموزش و توانمند سازی مردم در مواجهه با مخاطرات و بحران‌ها، فعالیت‌های بشردوستانه و فرهنگی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی در مدیریت بحران در کردستان راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار نفر به عضویت داوطلبانه این خانه‌ها درآمده اند و ۴۶۱ دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات و آموزش های همگانی و امدادی برگزار شده که در این مدت بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره های آموزشی شرکت کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: بر اساس دستورالعمل و شیوه نامه فعالیت خانه‌های هلال، ۸۵۷ نفر از مجموع آمار اعضا پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مقدماتی و مورد نیاز، در قالب تیم‌های امدادی سازمان‌دهی شده اند و بیش از هزار و ۵۰۰ نفر دیگر در تیم‌های جوانان و گروه‌های داوطلبان خانه‌های هلال استان همکاری دارند که خدمات امدادی و آموزشی در شهر و روستاها ارائه می شود.

جلالی با اشاره به جذب اعضا و آموزش که از مولفه‌های مهم و هدف گذاری شده در تشکیل خانه‌های هلال است، گفت: خانه‌های هلال مناسب‌ترین روش برای توانمندسازی ساکنان مناطق کم برخوردار است و افراد آموزش دیده در ارزیابی حوادث و جستجوی امداد و نجات نیز نقش آفرین خواهند بود.

وی ادامه داد: افراد آموزش دیده می توانند برای انجام بهتر کارها و فعالیت های امدادی، مشارکت موثری داشته باشند چرا که فعالیت خانه های هلال مبتنی بر همکاری و مشارکت مردم محله است و مردم محله با آموزش های تخصصی توانمند شده و از آمادگی بیشتری در مقابله با حوادث برخوردار می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه، سوانح چند سال اخیر به لحاظ گستردگی حوزه جغرافیایی نشان داده که بدون مشارکت جوامع محلی، اجرای ماموریت‌ها برای این جمعیت دشوار است، افزود: خانه‌های هلال ایده ارزشمندی برای تسهیل در خدمت رسانی به مردم در زمان بحران و حوادث طبیعی است.

جلالی بر تلاش برای راه اندازی و توسعه خانه های هلال در مناطق مختلف حادثه خیز استان تاکید و اضافه کرد: همه فعالیت‌های خانه های هلال به صورت داوطلبانه محور است.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *