آخرین خبرها
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین:

۱۴۵ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در روستاهای قزوین ارایه شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: ۱۴۵ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی امسال در روستاهای قزوین به متقاضیان ارایه شده است.
اشتراک گذاری
03 آذر 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5247

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ حجت الاسلام سید محمود عرب ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: امسال نیز شاهد استقبال خوب و بالای بانوان روستایی استان قزوین جهت شرکت در دوره های مهارتی بودیم.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین، ۷۲۷ متقاضی در این دوره های آموزش مهارتی شرکت داشتند که از این تعداد، ۶۷۳ نفر مرد بودند.

این مسوول با اشاره به افتتاح نخستین آموزشگاه آزاد روستایی کشور در استان قزوین طی سال جاری، اظهار داشت: تلاش داریم تا براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در روستاهای دارای ظرفیت این آموزشگاه ها را با ظرفیت و توانمندی های بخش خصوصی راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی متناسب با محیط و شرایط روستاها به متقاضیان ارایه می شود، یادآور شد: آموزش های مهارتی در روستاها با توانمندسازی افراد و ایجاد فرصت شغلی در محیط روستا، ضمن اشتغالزایی جوانان روستایی در پیشگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها هم نقش بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های حوزه زراعت و باغبانی، زنبورداری و دامداری در سطح روستاها درصدد هستیم آموزش های حوزه کشاورزی را در این مناطق گسترش دهیم چرا که این موضوع تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *