آخرین خبرها
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان:

۱۸ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کرمان ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان تسهیلات طی سال جاری برای مددجویان این نهاد مصوب و ۸۶۹ میلیارد تومان آن پرداخت شده که برای بیش از ۱۲ هزار نفر ۱۸ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
11 بهمن 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5863
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ ناصر عسگری نژاد روز دوشنبه در نشست خبری افزود: کمیته امداد در راستای محرومیت زدایی فعالیت می کند و طی ۲ دهه اخیر تمرکز خود را بر توانمندسازی مددجویان گذاشته‌ است تا خانوارها با خودکفایی بتوانند روی پای خود بایستند.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی ثابت و پایدار مهمترین رکن توانمندسازی خانوارها است، اظهار داشت: در کمیته امداد فقرزدایی را دنبال می کنیم و دنبال این هستیم به مرور چرخه استفاده از خدمات حمایتی و عمومی مددجویان کم شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان ادامه داد: ۴۲ هزارسری جهیزیه در کشور با محوریت کرمان هفته قبل با حضور رییس کمیته امداد در این استان توزیع شد.

وی بیان کرد: حدود ۱۲۰ هزار خانوار در کرمان زیر پوشش کمیته امداد هستند که جشن توانمندسازی ۲ هزار خانوار تحت حمایت را در این استان طی هفته گذشته برگزار کردیم.

عسگری نژاد خاظر نشان کرد: هزار و ۴۴ مسکن روستایی و ۹۰۹ مسکن شهری طی سال جاری برای مددجویان کمیته امداد کرمان احداث و هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی نیز تعمیر شد.

وی با اشاره به طرح ها و برنامه های کمیته امداد استان کرمان طی دهه مبارک فجر در سال جاری گفت: افتتاح ۲ هزار و ۴۴ طرح اشتغالزایی، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برای دانشجویان و دانش آموزان، افتتاح ۱۴۴ مسکن مددجویی در برخی شهرهای استان، ویزیت رایگان برای بیماران بستری تحت پوشش کمیته امداد و غیره از جمله این برنامه ها محسوب می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بیان کرد: تعداد حامیان در طرح اکرام ایتام استان کرمان ۶۶ هزار و ۴۱۳ نفر است و درآمد آن در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که عمده آن به حساب ایتام واریز می شود و طی ۱۰ ماه امسال ۱۰۲ میلیارد تومان واریزی داشتیم.

وی افزود: در ایام سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ثبت نام تعداد ۲۲ هزار و ۷۴ نفر از ایتام را داشتیم، اما در حال حاضر کمتر از ۱۵۰ یتیم بدون حامی در استان کرمان وجود دارد که خیران می توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir برای حمایت از ایتام ثبت نام کنند.

عسگری نژاد بیان کرد: در طرح اکرام ایتام و محسنین، ۹ هزار و ۱۶۳ یتیم و ۱۳ هزار و ۹۳ فرزند محسنین در استان کرمان تحت پوشش هستند.

وی با بیان اینکه کمیته همیاری و سازمان های حمایتی ذیل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تشکیل شده است بیان کرد: توزیع بسته های حمایتی غذایی، افتتاح ۶۰۰ طرح هادی روستایی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان و کلنگ زنی طرح هادی ۱۵۰ روستا، افتتاح ۴۰۰ کلاس، خدمات رسانی به بیماران خاص، بهره برداری از طرح های انرژی خورشیدی و غیره از جمله برنامه های در نظر گرفته شده است که اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *