آخرین خبرها
رئیس کمیته امداد کشور:

۲۰۰۰ خانوار از حمایت کمیته امداد استان کرمان خارج شدند

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه امروز جشن خودکفایی ۲۰۰۰ مددجوی استان کرمان را شاهد هستیم که می توانند روی پای خود بایستند، گفت: جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان ۱۲۰ هزار خانوار بوده که این ۲۰۰۰ خانوار از آن کسر شد.
اشتراک گذاری
16 بهمن 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5901

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ سیدمرتضی بختیاری در مراسم جشن خودکفائی ۲۰۰۰ مددجوی کمیته امداد استان کرمان و تجلیل از خیران اظهار کرد: در سال جاری تا امروز دو مرحله جهیزیه توزیع کردیم که مرحله اول به مناسبت ولادت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله با کمک بنیاد مستضعفان، خیران و منابع دولتی کمیته امداد ۱۷ هزار سری جهیزیه تقدیم شد.

وی افزود: مرحله دوم امروز است و در استان کرمان ۲۰۰۰ جهیزیه تقدیم نوعروسان می شود و در سراسر کشور ۴۲ هزار سری تا پایان امروز توزیع خواهد شد.

بختیاری در ادامه سخنانی تصریح کرد: کسانی که در کمیته امداد شاغل هستند هیچ شانی جز خدمت به محرومین و نیازمندان ندارند و به این خدمت افتخار می کنیم.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه امروز جشن خودکفایی ۲۰۰۰ مددجوی استان کرمان را شاهد هستیم که می توانند روی پای خود بایستند، گفت: جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان ۱۲۰ هزار خانوار بوده که این ۲۰۰۰ خانوار از آن کسر شد.

وی اظهار کرد: یکی از ماموریت های کمیته امداد در راستای اشتغال و خودکفایی است و سال آینده متفاوت از سال های گذشته خواهد بود و اشتغال و توانمندسازی در صدر برنامه های امداد قرار گرفته است.

بختیاری با اشاره به اینکه ماموریت کمیته امداد یاد دادن ماهیگیری است، گفت: عزیزانی که سالمند و بیمار صعب العلاج هستند، تا پایان عمر در خدمتشان هستیم و بقیه باید در چرخه اشتغال، مهارت آموزی و اشتغال زائی قرار بگیرند.

رئیس کمیته امداد کشور در بخش دیگری از سخنانش درباره مسکن مددجویان بیان کرد: دولت در مسکن خیلی به کمیته امداد کمک کرد و تفاهمنامه ساخت ۴۰ هزار مسکن در قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام را داریم که تا پایان سال آینده برای نیازمندان روستاها مسکن احداث کنیم و پیش بینی ما این است تا پایان سال آینده مددجویی در روستاها بدون مسکن نخواهد بود و این خدمات بزرگی است.

وی اظهار کرد: اقتصاد و اشتغال روستا اگر متحول شود جلوی مهاجرت گرفته و مهاجرت معکوس اتفاق می افتد و ظرفیت های خیلی خوبی وجود دارد.

بختیاری درباره حمایت از اشتغال مددجویان بیان کرد: یکی از مسائل ما ضمانت بانکی بانوان سرپرست خانوار بود که مجلس در تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ تصویب کرد صندوقی در این زمینه تاسیس و این کار را انجام بدهد که اساسنامه تدوین و کارها در حال انجام است.

وی در پایان از بانک های عامل برای همراهی با کمیته امداد تشکر و درخواست کرد در دو ماه باقی مانده از سال پرونده های مددجویان را پرداخت کنند تا کمیته امداد به تعهدش برا ایجاد شغل امداد عمل کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از خیران و فرزندان نخبه تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *