آخرین خبرها
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی مطرح کرد؛

۲۰۲۰؛ طرحی برای ترمیم زخم حاشیه نشینی در بجنورد

طرح ۲۰۲۰ «توانمندسازی اجتماع محور» در محله کم برخوردار صادقیه بجنورد وارد فاز اجرایی شده است و امید می رود تا جدای از ترمیم چهره این شهر فرسوده مرهمی بر روی زخم بسیاری از آسیب های اجتماعی مرکز خراسان شمالی باشد.
اشتراک گذاری
02 بهمن 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5784

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی نیز با اشاره به اجرایی شدن طرح توانمندسازی در محله “صادقیه” بجنورد، می گوید: رفــع مشــکلات و چالش های محلات کم برخوردار در اولویت دولت قرار داد و اینک این طرح نیز در محله کم برخوردار صادقیه بجنورد با محوریــت دفتــر امــور اجتماعــی و فرهنگــی استانداری خراسان شمالی و مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی، هلال احمر استان و ســتاد اجرایــی فرمــان امــام (ره) در حال اجرا است.

حمیدرضا خاکشور می افزاید: دستگاه‌هایی همچون شهرداری بجنورد نیز برای ایجاد فضای سبز، تامین امکانات ورزشی، فرهنگی و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در ساخت سالن ورزشی و اقدامات کالبدی برای توانمندسازی محله صادقیه مشارکت دارند.

وی یادآور می شود: در این طرح دلایل آسیب های اجتماعی؛ طلاق، اعتیاد، خودکشی، کودکان کار بررسی و راهکارهایی با مشارکت افراد دغدغه مند و شهردار محله برای کاهش خودکشی، گسترش نشاط اجتماعی و کاهش نزاع و خشونت ارایه و اجرا می شود.

خاکشور با اشاره به استقرار دستگاه های متولی اجرای این طرح در این محله کم برخوردار، یادآور می شود: آموزش مهارت های فنی برای جامعه هدف ساکن در این محله، اعطای وام خوداشتغالی با نرخ ۷ درصد به ساکنین، اعطای تسهیلات نوسازی مسکن، ثبت نام افراد ساکن در محله صادقیه جهت سامانه احسان و ارایه خدمات بهداشتی و مشاوره رایگان در مرکز بهداشت از مهم ترین اقدامات انجام شده جهت توانمند سازی این محله است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *