آخرین خبرها
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بافت فرسوده در کشور شناسایی شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار  بافت فرسوده در کشور شناسایی و ساماندهی و بازسازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
06 اسفند 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 6042
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ محمد آیینی روز جمعه در بازدید از اقدامات و طرح‌های شهرداری اردبیل در حوزه بازآفرینی شهری افزود: برای نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده اقدامات لازم از سوی شهرداری‌ها انجام شده و دولت هم تسهیلات کم‌بهره در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم قابل تحقق است، افزود: بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در نظر گرفته شده و علاوه بر آن شهرداری‌ها هم می‌توانند در عوارض نوسازی و تراکم ساخت حداقل ۵۰ درصد به متقاضیان تخفیف بدهند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به خدمات‌رسانی در مناطق کم‌برخوردار اردبیل افزود: شهرداری اردبیل اقدامات موثری در نوسازی بافت فرسوده انجام داده و بخش عظیمی از معابر خاکی محلات کم‌برخوردار این شهر آسفالت‌ریزی شده است

آیینی اظهار کرد: شهرداری اردبیل با اعطای ۸۰ درصد تخفیف در صدور پروانه‌های ساختمانی گام‌ موثری در نوسازی بافت‌های فرسوده شهر اردبیل برداشته و امیدواریم این تخفیفات به حداکثر میزان خود برسد تا شهروندان در بافت فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی به راحتی بتوانند پروانه ساخت را دریافت کنند.

وی بیان کرد: همچنین صدور مجوز و پروانه‌های نوسازی طی یک ماه از دیگر اقدامات شایسته‌ی شهرداری اردبیل در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: احداث فرهنگ‌سرای شهدای چالدران، پارک پنج هکتاری در محله میراشرف و همچنین مرکز جامع سلامت قائم محله گلمغان از اقدامات دیگر شهرداری اردبیل در مناطق کم‌برخوردار است که طبق گفته شهردار این طرح‌ها مورد استفاده عموم قرار گرفته است.

آیینی ادامه داد: در حوزه بازآفرینی شهری طی جلسه‌ای با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل تصمیمات مناسبی اتخاذ شد و ما هم با حمایت‌های لازم شهرداری اردبیل را در رسیدن به اهداف همراهی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *