آخرین خبرها
رئیس ستاد توانمندسازی محلات کمتر برخوردار:

۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل کشور زیر چتر آموزش قرار می گیرند

رییس ستاد توانمندسازی محلات کشور گفت: براساس بررسی ها ۸۷۴ بازمانده از تحصیل درمقاطع سنی ۶ تا ۱۷ سال شناسایی شده اند که تمام این افراد تحت پوشش آموزش تحصیلی قرار می گیرند.
اشتراک گذاری
12 آبان 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5108
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ دکتر علی آقا محمدی در همایش توانمندسازی مدیران محلات استان البرز ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شاهچراغ این حادثه را به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت، افزود: کد ملی این افراد مشخص است و تمام توان خود را برای ادامه تحصیل آنها بکار بسته ایم تا به صورت از راه دور یا شبانه روزی به تحصیل خود ادامه دهند .

وی بیان داشت: تاکنون چهار هزار و ۸۰۰ نفر دراستان البرز دراین زمینه  شناسایی شده اند .

رییس ستاد توانمندسازی محلات کشور در ادامه به توافق با وزارت راه  و شهرسازی اشاره کرد و گفت: براین اساس درصدد هستیم تا ۳۰۰ هزار واحد مسکونی با مشارکت  مردم احداث کنیم و به این صورت  افرادی که در این محلات هستند توان خود را ابراز کنند و براساس آن تعاونی ها شکل گیرد.

وی ادامه داد: بنابراین مدلی برای ساخت مسکن به لحاظ توان مردم خواهیم داشت و سامانه مسکن از شنبه هفته آینده باز می شود و باید افراد را توجیه کرد هرچه در توان دارند برای خانه دار شدن بیاورند و همراه شوند .

دکتر آقا محمدی یادآورشد: در بحث بیمه سلامت همگانی نیز اطلاع رسانی باید شود تا اگر کسی بیمه سلامت ندارد ثبت نام کند و سامانه ای نیز برای اشتغال با هماهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی طراحی شده تا هرکسی که بیکار است ثبت نام کند .

وی افزود: اکنون ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سامانه مذکور ثبت شده و اقدامات موثری را باید دراین زمینه داشت.

رییس ستاد توانمندسازی محلات کشور بیان داشت: مدیران محلات باید علاوه بر کلاس های آموزش مدیریت صنعتی ، سواد رسانه ای لازم را نیز کسب کنند و با تلاش بی وقفه در تغییر محیط باید اقدامات موثر داشت .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *