آخرین خبرها
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

۳ دهک نخست جامعه مشمول بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به فعال شدن صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج با محوریت بیمه سلامت گفت: نشان‌دار شدن بیماران در نسخه الکترونیکی منجر به بهره‌مندی بیمار از مزایای صندوق می‌شود.
اشتراک گذاری
12 فروردین 1402
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 6276
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ سعید کرمی مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار کرد: بیمه شدگان در قالب  پنج صندوق از خدمات بیمه سلامت که با ۵۱۳ مرکز ارائه خدمات قرارداد دارد خدمات‌رسانی می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان این که بیمه سلامت در سال گذشته پروژه‌های مهمی از جمله استمرار نسخه الکترونیکی، استمرار خدمات رسانی به بیمه‌شدگان نابارور و بیمه رایگان سه دهک نخست جامعه را پیگیری کرد.

وی‌افزود: ارائه خدمات به زوج‌های نابارور از اواخر ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و بیمه سلامت در این راستا تعهدات را ابلاغ و دریافت خدمات در همه مراکز کشور را تحت پوشش قرار داد.

بیمه شدن ۳ دهک نخست جامعه

 کرمی با اشاره به اینکه در بیمه رایگان سه دهک نخست جامعه اغلب بیمه شدگان از بیمه خود خبر نداشتند، تصریح کرد: این اقدام بعد از هماهنگی با وزارت کار عملیاتی شد و این جامعه هدف جمعیت از کشور تحت پوشش و ارائه خدمات قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان مهمترین اقدام انجام شده طی سال گذشته را صندوق بیمه بیماران خاص و صعب العلاج عنوان و تصریح کرد: این صندوق با محوریت بیمه سلامت و مدیرعاملی این صندوق فعالیت خود را آغاز و شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی آن به تدریج در مهر و آبان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه کارگروه استانی بیمه سلامت با حضور اعضای آن طی سال گذشته جلسه تشکیل داده و کمیته استانی تعریف شده برای آن هم تشکیل شده است، ادامه داد: این کارگروه به صورت میدانی و اجرایی هماهنگی‌های بین بخشی بین دانشگاه علوم پزشکی و بیمه‌های پایه را انجام و در ۱۱ جلسه تشکیل شده برنامه‌های خود را عملیاتی کرده است.

 کرمی با اشاره به اطلاع‌رسانی‌های لازم به جامعه هدف صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج به روش‌های گوناگون افزود: این صندوق در سه بخش به جامعه هدف خود ارائه خدمت می‌کند.

تعریف بسته حمایتی از بیماران مبتلا به ۳۱ بیماری

 مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان از تعریف بسته خدمتی برای ۳۱ بیماری و بارگذاری آن در نسخه الکترونیکی خبر داد و گفت: با نشان دار شدن این بیماران در سامانه نسخه الکترونیکی بیماران با مراجعه برای دریافت خدمت از مزایای این خدمت بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به مشخص بودن آمار ۸۶۸ نفری بیماران خاص برای بهره‌مندی از خدمات تعریف شده در سامانه نسخه الکترونیکی تصریح کرد: اما در مورد بیماران صعب‌العلاج، چون بیماری‌های زیادی را شامل می‌شود شیوه عمل متفاوت خواهد بود.

کرمی با بیان این که نشان‌دار کردن جمعیت مبتلا به سرطان‌ها با هماهنگی با مراکز خاصی امکان‌پذیر است و این افراد نیازی به مراجعه برای ثبت ندارند، افزود: در مورد سایر بیماری‌ها مانند بیماران پیوندی کبدی و یا بیمارانی که مشکل روده و یا مصادیق آن را دارند باید بعد از مراجعه به بیمه سلامت نشان‌دار شدن از خدمات و تخفیفات بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در تشریح مزیت بهره‌مندی بیماران طرح صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: به طور ساده به شما می‌گویم که سهم پرداختی بیماران در مراجعه به مطب‌ها برای ویزیت بعد از نشان‌دار شدن دقیقاً برعکس خواهد شد.

 وی پرداخت‌های خارج از ضوابط برای مبتلایان به ۱۰۷ بیماری بدون پرداخت حق بیمه برای بیماران تا سقف ۵۰ میلیون تومان را از دیگر خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج عنوان کرد و گفت: اگر این بیماران بیمه پایه و یا بیمه تکمیلی داشته باشند صندوق، مازاد هزینه‌های آنها را پوشش خواهد داد و اگر بیمه نداشته باشند به صورت ویژه از آنها حمایت خواهد کرد.

اقدامات انجام شده مانع سرگردانی بیماران می‌شود

کرمی با تاکید بر برنامه‌ریزی انجام شده برای پیشگیری از سرگردانی بیماران برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج تاکید کرد: مدارک بیماران در طول هفته در کمیته‌های استانی جمع‌آوری و به بیمه سلامت ارائه می‌شود تا پرداخت‌های مورد نظر به صورت متمرکز توسط بیمه سلامت انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تاکید کرد: تاکنون ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط صندوق بیمه بیماران خاص و صعب‌العلاج به بیماران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی کارگروه تشکیل شده برای بیماران خاص و صعب‌العلاج و با هماهنگی بانک ملت که جای تقدیر از همکاری آنها وجود دارد تعداد قابل توجه یک هزار و ۸۵ وام ارزان قیمت پنج ساله به بیماران پرداخت شده است.

کرمی از هماهنگی برای ارائه خدمات دندانپزشکی برای بیماران صعب‌العلاج با تعیین سقف خبر داد و گفت: در این راستا هماهنگی لازم برای بهره‌مندی بیماران از خدمات مد نظر انجام شده است.

 مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با تاکید بر اینکه اغلب خدمات بیمه سلامت غیر حضوری شده است، ادامه داد: در راستای ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان در مرکز و سایر شهرستان‌ها کشیک برای تسهیل خدمات در ایام تعطیلات نوروز از طریق کارشناس ناظر از ساعت ۸ تا ۱۴ ارائه شد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *