آخرین خبرها
شهردار منطقه ۱۹ مطرح کرد؛

برگزاری نخستین جلسه شورای هماهنگی اجرای طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ بر توانمندسازی محلات کم برخوردار با مشارکت شهروندان و هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط تأکید کرد.
اشتراک گذاری
04 خرداد 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 2817

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریزخبر؛ نخستین جلسه شورای هماهنگی اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار منطقه ۱۹ با حضور دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور، شهردار و معاونین منطقه ۱۹ برگزار شد.

مهدی هدایت نخستین گام در ساماندهی و محرومیت‌زدایی از محلات کم‌برخوردار را شناسایی عوامل محرومیت عنوان کرد و گفت: دلایل متعددی از جمله نبود زیرساخت‌های شهرسازی برای توسعه محلات، وجود املاک موقوفه فاقد سند، کوره‌های آجرپزی، فضاهای روباز و بی‌دفاع، سکونت اتباع و استقرار بازار ضایعات فروشان خلازیر از عوامل تأثیر گذار در عدم توسعه محلات کم برخوردار این منطقه است.
شهردار منطقه ۱۹ بر توانمندسازی محلات کم برخوردار با مشارکت شهروندان و هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های محلاتی چون خلازیر به عنوان محرک اشتغال و از اراضی کوره‌ها برای مسکن استطاعت پذیر استفاده کرده و موانع توسعه را برطرف کنیم.
پارسا گوهری بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده دو هزار و ۲۰ محله کم‌برخوردار در شهرهای مختلف کشور شناسایی شده که ۵ مورد آن مربوط به ناحیه ۳ منطقه ۱۹ است.
دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور با بیان اینکه در محلات کم‌برخوردار ۲۱ دستگاه اجرایی و سازمان وظیفه و نقش بر عهده دارند، ادامه داد: این دستگاه‌ها شامل کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، هلال احمر و سایر نهادها و دستگاه‌ها است.
وی موضوعات مسکن، مدرسه و درمان را از اولویت‌های ساماندهی نیازمندان برشمرد و اظهار کرد: تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی که تکلیف قانونی دارند ضمن پرهیز از موازی کاری و با مشارکت شهروندان و ذی‌نفعان محلی در شناسایی مشکلات، باید در محلات هماهنگ عمل کرده و اقدامات خود را با هدف رفع محرومیت و ایجاد توسعه انجام دهند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *