آخرین خبرها
کارشناس اقتصادی دفتر تسهیلگری شهر قائم قم:

توانمندسازی بانوان در محله شهر قائم با رویکرد بومی و محله محور

کارشناس اقتصادی دفتر تسهیلگری شهر قائم قم گفت: آموزش زنان در محلات کمتر برخوردار می‌تواند زمینه‌های لازم جهت افزایش کارایی و توانمندی‌های فردی با هدف نقش‌آفرینی در بازار کار را برای این افراد ایجاد کند.
اشتراک گذاری
06 آذر 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5274
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ مریم سیدآبادی با بیان اینکه زیربنایی‌ترین مسئله اقتصادی در محلات کمتر برخوردار کمبود آموزش‌های لازم و کاربردی و به دنبال آن کمبود نیروی کار متخصص است، عنوان کرد: دفتر تسهیلگری شهر قائم با همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان فنی و حرفه‌ای چهارمین دوره آموزش خیاطی ویژه بانوان را در محله شهر قائم برگزار می‌کند.

وی افزود: توانمندسازی نقش بسزایی در ارتقاء وضعیت اجتماعی زنان در جامعه و نیز عامل مهمی در افزایش سطح درآمد و رفاه خانوارها دارد؛ در این راستا دفتر تسهیلگری برنامه‌های توانمندسازی بانوان در محله شهر قائم را در یک اقدام محله محور و به صورت فرایندی تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه این اقدام با برگزاری کلاس‌های آموزشی کاربردی با هدف مهارت آموزی شروع و به بسترسازی برای اشتغال‌زایی بانوان ختم می‌شود، گفت: آموزش زنان در محلات کمتر برخوردار می‌تواند زمینه‌های لازم جهت افزایش کارایی و توانمندی‌های فردی با هدف نقش‌آفرینی در بازار کار را برای این افراد ایجاد کند.

این کارشناس اقتصادی دفتر تسهیلگری اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی از جمله نهادهای پیشرو در مهارت‌آموزی و توانمندسازی زنان در محلات کمتر برخوردار است. این دفتر نیز با استفاده از ظرفیت نهادهای مذکور و مشارکت با فعالان اجتماعی- فرهنگی محله تا کنون بیش از چهل هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی برگزار کرده است.

سیدآبادی با بیان اینکه تا کنون سه دوره آموزشی در این حوزه برگزار شده است، ادامه داد: با همکاری‌های صورت گرفته دوره چهارم آموزش خیاطی برای بیش از ۴۰ نفر از بانوان محله در حال برگزاری است. تلاش می‌شود تا این افراد پس از آموزش مهارت‌های لازم به بازار کار معرفی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *