آخرین خبرها
یاری گران زندگی؛

طرح‌های پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی در روستاهای سمنان اجرا می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: طرح‌های پیشگیرانه از جمله «یاری‌گران زندگی» در حوزه آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر در روستاهای استان اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
06 مهر 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 4034
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عصر امروز در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای‌ هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار کرد: وظیفه ما در کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، این است که بتوانیم با سیاست‌گذاری و بسترسازی درست، مسائل اجتماعی را به دست مردم مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: عقلانیت، منطق درست و عزت از ویژگی‌های بارز واقعه عاشوراست که این مهم در بیانیه گام دوم‌ انقلاب نیز توسط مقام معظم‌ رهبری بیان شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: این‌ کمیته فرصت مناسبی است تا از‌ مجموعه فعالان اجتماعی استان به واسطه تمام اقدامات ارزنده در حوزه‌های‌ مختلف اجتماعی، مدیریت کرونا، مساوات، کمک‌های مردمی و سایر موارد، قدردانی کرده و از ظرفیت آنان استفاده شود.

ریواده خاطرنشان کرد: عمده منابع اعتباری در حوزه آسیب‌های اجتماعی، ملی است؛ هماهنگی ملی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی استان با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود از اهداف ما در این‌ برنامه و کمیته محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح‌های پیشگیرانه از جمله «یاری‌گران زندگی» از طرح‌های ارزنده و مهم در بحث پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر است که در روستاهای استان نیز اجرایی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: در بحث روستاها باید با احصای آسیب‌های اجتماعی از جمله آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و اعتیاد، راهکارهای مناسب را در راستای بهبود و ساماندهی این مهم از طریق هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی متولی امر و جلب مشارکت‌های مردمی، به فراخور منطقه و نیاز روستا در دستور کار قرار دهیم.

ریواده گفت: راه‌اندازی مرکز نگهداری ماده ۱۶ و مراکز صیانت و توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد در استان در دستور‌ کار باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *