آخرین خبرها
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان:

آموزش‌های مهارتی در ۱۰۰ روستای همدان با هدف کاهش مهاجرت ارائه می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان،آموزش و ارتقای مهارت روستاییان را از عوامل اساسی و مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی دانست و گفت: برگزاری این دوره ها در ۱۰۰ روستا، مهاجرت بی رویه به شهرها را کاهش می‌دهد.
اشتراک گذاری
03 دی 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5488
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ «وهب مختاران» با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در توانمندسازی و ارتقای مهارت روستاییان و مناطق محروم ادامه داد: در این راستا ۲ هزار و ۸۵۰ نفر از روستاییان و عشایر استان همدان امسال آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

وی ترغیب و ایجاد انگیزه در روستاییان به منظور راه اندازی کسب و کار با هدف ایجاد اشتغال پایدار و به کارگیری ظرفیت های منطقه ای را از اهداف آموزش های مهارتی در روستاها برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان تصریح کرد: ۵۳ حرفه از جمله دوزنده کیف چرمی بادست، کمک آرماتور بند درجه ۲، کلاف ساز مبل کلاسیک چوبی و سرویس کار تراکتور در قالب ۱۸۰ دوره آموزشی و ۶۰۴ هزار و ۲۰۶ نفر ساعت با هدف افزایش بهره‌وری در سطح استان همدان ارائه شد.

مختاران تاکید کرد: ارتقای سطح مهارتی روستاییان باید به گونه ای باشد که آنها را به سوی بهینه سازی روش های تولیدی و بهره وری از امکانات موجود سوق دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، دستیابی به اشتغال برای افراد بدون مهارت، تطبیق مهارت نیروی انسانی با مهارت های جدید ناشی از تحولات فناوری و ارتقا مهارت نیروی انسانی به منظور دستیابی به بهره وری بالاتر را از دیگر اهداف این آموزش های مهارتی در روستاها عنوان کرد.

مختاران گفت: ساکنان روستاها می توانند از طریق آموزش های مهارتی برای راه اندازی کسب و کار و مشاغل خانگی با هدف اشتغال زایی اقدام کنند.

در بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای دولتی استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره های آموزشی مرتبط هستند.

استان همدان دارای یک هزار و ۷۵ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *