آخرین خبرها
معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی:

اجرای طرح آبرسانی به ۱۲۲ روستای خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح آبرسانی به ۴۹ روستای استان، اکنون به ۱۲۲ روستا افزایش یافته است.
اشتراک گذاری
24 بهمن 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5970
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ علیرضا عباس زاده، یکشنبه شب ۲۳ بهمن در کارگروه هماهنگی و پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح‌های بسیج سازندگی استان، اظهار کرد: در یک سال گذشته تعداد روستاهایی که در برنامه آبرسانی قرار دارند، از ۴۹ به ۱۲۲ مورد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه در متمم اجرای طرح آبرسانی روستایی باید همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار آبرسانی شود، تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل در این خصوص پِرت آب است که سبب هدر رفت ۳۰ درصد آب شرب در استان می‌شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی از هر یک از فرمانداران شهرستان‌های خراسان جنوبی خواست یک طرح عملیاتی برای ارائه به رئیس سازمان جهاد سازندگی کشور مطرح کنند، یادآور شد:  محلات عشایری یکجا نشین در راستای اجرای این طرح آبرسانی می‌شوند، اما عشایر کوچ رو فعلاً در برنامه آبرسانی نیستند.

ثبت اطلاعات ۲۰۴۲ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۷۴۹ پروژه با دستگاه‌های اجرایی به مبلغ ۲۶۶ میلیارد تومان تفاهم‌نامه منعقد شده و تاکنون ۴۱۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۰۱ میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی بیان کرد: پروژه‌ها در بخش آب و خاک کشاورزی، آب شرب روستایی، مسکن محرومین، آسفالت راه روستایی، جاده بین مزارع، آسفالت پاسگاه‌های انتظامی و حوزه‌های بسیج، ساماندهی گلزار شهدای گمنام، آموزشی، کتابخانه، زیرساخت اشتغال و فرهنگی ورزشی بوده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت بسیج سازندگی در ساخت ۱۰۰ واحد مسکن محرومین با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در استان، ادامه داد: در حال حاضر این واحدهای به صورت میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از این تعداد ۵۰ مسکن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه اجلاسیه ملی جهادگران همزمان با سالگرد حضور رهبر معظم انقلاب در منطقه زلزله‌زده فردوس، سیزدهم شهریور امسال با حضور ۲ هزار ۵۰۰ جهادگر و رونمایی از کتاب دوباره فردوس در این شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۷۶۸ اردوی جهادی با اعزام ۳۳ هزار و ۵۱۲ جهادگر برگزار شده و جهادگران در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان، آموزشی، اقتصادی، کشاورزی و فنی مهارتی خدماتی جهادی به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارائه کردند.

هنری از ثبت اطلاعات دو هزار و ۴۲ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی خبر داد و گفت: ۹۷۶ گروه جهادی جغرافیامحور و مابقی گروه‌های جهادی محله محور هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با عملکرد امسال نهضت خدمات مومنانه در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون در این زمینه ۲۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان انواع کمک‌های شامل بسته معیشتی، وام قرض الحسنه، جهیزیه، بسته‌های بهداشتی، غذا گرم، بازسازی مسکن محرومین، بسته‌های لوازم التحریر و … توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در طرح بسیج آبرسانی بسیج سازندگی احداث ۱۷ مجتمع آبرسانی برای بهره‌مندی ۶۲ روستا با پیشرفت فیزکی ۵۰ درصد در حال اجراست، یلادآور شد: در طرح جهاد آبرسانی در زمینه اجرای نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس سهمیه بسیج سازندگی ۷۵۰ مورد بوده است که تاکنون هزار و ۵۰ نفر ثبت نام کردند و ۷۵۰ نفر به اداره برق و ۱۱۰ نفر به بانک معرفی شدند اما هنوز تسهیلات به این افراد پرداخت نشده است.

هنری از برگزاری ۹۴ نمایشگاه شهرستان و هشت نمایشگاه استانی اقتصاد به توان مردم اشاره کرد و گفت: همچنین در سال جاری تاکنون به ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر آموزش‌های کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی، مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی ارائه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *