آخرین خبرها
معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:

اجرای طرح هادی در ۵۱ درصد از روستاهای آذربایجان شرقی

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از اجرای طرح هادی در ۵۱ درصد از روستاهای استان خبر داد و گفت: در یک هزار و ۵۰ روستای استان طرح هادی از یک تا سه فاز اجرا شده است.
اشتراک گذاری
02 اسفند 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 6027
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ حسین اکرمی وش با اشاره به این‌که ۲۰۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان شرقی وجود دارد، افزود: در روستاهای استان در قالب طرح هادی و سایر طرح‌های بنیاد مسکن، جدول کشی، آسفالت ریزی، زیرسازی، پیاده رو سازی، پل، سیل بند، ساماندهی چشمه‌ها، نوسازی مساجد و ساماندهی معابر عمومی انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که مطالعه طرح هادی در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده است، تصریح کرد: در مطالعه طرح هادی افق ۱۰ ساله مد نظر قرار گرفته و توسعه روستا از نظر جمعیت و گسترش ساختمان‌ها در این بازه زمانی مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از برنامه ریزی این اداره کل برای بازنگری طرح هادی ۲۳۰ روستای استان خبر داد و افزود: طرح هادی بیشتر روستاهایی که شاهد رشد جمعیت یا مهاجرت معکوس بوده‌اند، مورد بازنگری قرار گرفته و نسبت به تسهیل توسعه روستاها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به همکاری بنیاد مسکن و دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستاها در اجرای طرح هادی، گفت: در سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع آسفالت ریزی در ۲۴۱ روستای استان انجام شده و برای اجرای آن ۱۳۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی هم‌چنین گفت: تاکنون برای ۸۵ درصد اماکن روستایی به تعداد ۲۳۴ هزار و ۳۲۴ جلد سند صادر شده و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هم ۳۲ هزار و ۵۰۰ ملک سند دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *