آخرین خبرها
عضو شورای شهر همدان:

احداث ۱۲ سالن ورزشی در مناطق کم برخوردار هدف‌گذاری شد

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: احداث ۱۲ سالن ورزشی در مناطق کم برخوردار این شهر هدف‌گذاری شده است که از مدیریت شهری انتظار داریم برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شود.
اشتراک گذاری
23 آذر 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5385
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ «علی رضایی» در نشست اعضای شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: یکی از وظایف مهم مدیریت شهری تقویت و توسعه ورزش شهروندی و ورزش محلات است و باید توجه داشت که ورزش تاثیر مستقیم در تقویت نشاط اجتماعی، جلوگیری از انحرافات اجتماعی، تامین اوقات فراغت و تامین سلامت جسمی دارد.

وی اضافه کرد: در همین راستا انتظار داریم شهرداری نسبت به ایجاد واحد مدیریت ورزشی اقدام کند تا ضمن ساماندهی امور ورزش به ویژه محلات، نسبت به احداث سالن ورزشی در نواحی مختلف همدان به ویژه نقاط کم برخوردار برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه مدیریت شهری نسبت به تقویت ورزش شهروندی و محلات در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کند ادامه داد: ورزش محلات و شهروندی نیازمند اختصاص بودجه و حمایت ویژه است.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تقویت نقش فرهنگی اجتماعی محلات، اظهار داشت: با توجه به سکونت بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در قلمرو هر منطقه، لازم است در راستای ایجاد تعامل با محیط فرهنگی و اجتماعی خود، بخش فرهنگی و اجتماعی مناطق تقویت شود.

رضایی افزود: مناطق شهرداری باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی با تشکل‌های فعال در محلات هم‌اندیشی و هم فکری کرده و از ظرفیت آن‌ها در برنامه‌ریزی و اجرا استفاده کند.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان یکی از موضوعات جدید در مدیریت شهری را تغییر رویکرد شهرهای کلان و مراکز استان را از کالبدی، عمرانی و خدماتی به فرهنگی اجتماعی برشمرد.

رضایی آموزش شهروندی را یکی از مهمترین مسائل در مدیریت شهری برشمرد و افزود: تقویت مشارکت مردم در اداره و نگهداری شهر از طریق آموزش شهروندی امکان پذیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *