آخرین خبرها
معاون وزیر راه خبر داد؛

اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های توانمندسازی محلات سنندج

معاون وزیر راه و شهرسازی از آمادگی این وزارتخانه برای اختصاص 2.5 میلیارد تومان به طرح‌های توانمندسازی محلات سنندج خبر داد.
اشتراک گذاری
10 مهر 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 4956
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ محمدسعید ایزدی در حاشیه بازدید از ناحیه منفصل شهری سنندج اظهار کرد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته در حوزه مدیریت استان و تعریف مدیریت مشترک برای ساماندهی سکونتگاه‌ها، این بازدید در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل کارگروه مشترک، طرح‌های این محدوده‌ها تهیه و اولویت‌بندی با مشارکت دستگاه‌های محلی انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: به همین منظور و در گام نخست با تشکیل کارگروه پروژه‌های نیمه تمام چون کتابخانه و مدرسه و برخی فضاهای آموزشی با طرح مقیاس ملی آغاز و سپس اقدامات را اجرایی خواهیم کرد.

ایزدی با تأکید بر لزوم تزریق اعتبارات از منابع سال ۹۲ گفت: این بودجه طبق قانون باید تا پایان سال مالی در تیر ماه امسال هزینه شود.

وی با بیان اینکه در صورت تأمین این اعتبارات اتفاقات مثبتی خواهد افتاد ابراز امیدواری کرد پس از این کار مراحل تخصیص اعتبارات سال ۹۳ نیز انجام شود تا مشکلات نواحی منفصل شهری سنندج کاهش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه گفته شده است برخی طرح‌ها در این منطقه، مجموعا نیاز به ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار دارند از آمادگی وزارت برای اختصاص این بودجه خبر داد.

همچنین نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید به فارس گفت: قرار شده است با تشکیل کارگروه‌هایی، اولویت پروژه‌ها در اینگونه نواحی مشخص شود.

سیداحسن علوی افزود: عمده مشکلات نواحی منفصل شهری آب و فاضلاب، واحدهای خدماتی و ساخت و سازهای غیر مجاز است.

معاون عمرانی استاندار کردستان نیز در حاشیه این بازدید به فارس گفت: ستاد توانمندسازی از گذشته فعال بوده اما فعالیت آن طی دو ماه گذشته افزایش یافته است.

امیر قادری با بیان اینکه مبنای کار در این ستاد ساماندهی اسکان غیر رسمی در شهرها است، گفت: قصد داریم ساخت و سازهای غیر مجاز در حواشی شهر را کنترل کنیم.

وی با تأکید بر نقش مهم مردم در بحث توانمندسازی، خواستار مشارکت جدی آنها به منظور حصول نتیجه مطلوب شد و گفت: طبق وعده‌ها در فاز نخست مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان به پروژه‌های توانمندسازی محلات سنندج اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *