آخرین خبرها
به منظور خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی؛

امدادگران هلال احمر خراسان جنوبی راهی کربلا شدند

کاروان‌های امدادی و درمانی هلال احمر خراسان جنوبی امروز جهت خدمت‌رسانی به زائران حسینی از جوار مزار امامزادگان شهدای باقریه به سوی عتبات عالیات بدرقه شدند.
اشتراک گذاری
10 شهریور 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 4337

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ محمدعلی کاوسی در آیین بدرقه کاروان بهداشت، درمان و امداد و نجات هلال احمر به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع)، اظهار داشت: بدرقه کاروان امدادی و درمانی هلال احمر استان عملیات اربعین حسینی را از امامزادگان شهدای باقریه آغاز کردیم تا توفیق بهترین خدمتگزاری به زائران امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۳ نفر از جوانان، امدادگران و نجاتگران به عراق اعزام می‌شوند، افزود: همچنین تعداد سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه تریلی از استان برای این عملیات بکارگیری می‌شوند.
سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر از نقطه صفر مرزی کشور عراق تا شهر نجف پایگاه های درمانی و امدادی دارد، گفت: در مسیر شهر مقدس نجف تا کربلا تقریبا هر صد ستون یک پایگاه درمانی وجود دارد.
وی بیان کرد: جوانانی که در قالب این کاروان به کربلا و مناطق مرزی اعزام می‌شوند یادگاران نسلی دلیر بودند که روزی با ایستادگی در برابر دشمنان از خاک‌ و بوم این کشور دفاع کرده اند.
کاوسی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین نیز موکب بهداشتی درمانی جوادالائمه (ع) زیر نظر مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بسیج جامعه پزشکی برپا شده است، عنوان کرد: این موکب متشکل از پزشک متخصص، عمومی، پرستار و کارشناشان بهداشتی و فوریت ها هستند که به ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و دارویی خواهند پرداخت.
وی با اشاره به اینکه بخشی از نیازهای خدمات‌رسانی در پیاده‌روی اربعین، تامین اقلام دارویی مورد نیاز برای زائران در مسیر پیاده‌روی و همچنین در مراکز درمانی مستقر در شهرهای کربلا است، افزود: امسال برای اولین‌بار طرح مرهم زائر اجرا می‌شود تا با کمک شرکت‌های فعال در حوزه تامین دارو و کمک مردمی بخشی از نیاز دارویی این مراسم را تامین کنیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *