آخرین خبرها
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه:

اکنون ۸۲ هزار خانوار در کرمانشاه زیرپوشش چتر حمایتی کمیته امداد قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: در بحث ایجاد اشتغال از ابتدای امسال تاکنون حدود هشت هزار شغل برای خانواده‌ها در استان ایجاد شده است تا این خانوارها به توانمندی برسند.
اشتراک گذاری
26 آذر 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5407
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ «پیمان ترکمانه» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه در مسجد جامع این شهر افزود: راهبرد اصلی ما در کمیته امداد ارایه خدمات باتوجه ویژه به موضوع توانمندسازی خانواده‌های نیازمند است، کمک‌ها با دو شرط حفظ کرامت و عزت نیازمندان و توانمندسازی آنها در موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: امروز با وجود همه مشکلات، تنگناها و فشارهایی که استکبار جهانی نسبت به این نظام وارد می کند عرصه خدمت باقوت در حال انجام است و مجال توسعه مملکت هر روز نسبت به دیروز رونق بیشتری پیدا می‌کند.

ترکمانه اظهار داشت: امروز هیچ نیازمندی پشت درهای کمیته امداد منتظر دریافت خدمت نیست و این افتخاری بزرگ برای نظام است که نیازمندان مورد توجه هستند. همه خیرین، دولت، بزرگان نظام و مردم صادقانه در کنار ما و مایه دلگرمی ما بودند.

برگزای جشن خودکفایی برای ۱۵۰۰ خانوار کرمانشاهی

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه گفت: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد عموما دهک‌های یک تا سه هستند. گاهی در حوزه پرداخت مستمری به خانواده‌ها بیان می‌شود که عدد پرداختی ناچیز است. خانواده‌هایی که زیرپوشش این نهاد هستند یارانه بیشتری نسبت به بقیه شهروندان علاوه بر مستمری دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: خانواده‌های یک نفری تحت پوشش مبلغ ۹۵۰ هزار تومان، خانواده‌های ۲ نفری یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، خانواده های سه نفری ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفری سه میلیون تومان، خانواده‌های پنج نفری سه میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، خانواده‌های ۶ نفری چهار میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و خانواده‌های هفت نفری چهار میلیون و ۵۲۰ هزار تومان به صورت ماهیانه مستمری و یارانه دریافت می‌کنند که این مبلغ غیر از خدماتی است که در قالب‌های مختلف به آنها ارایه می‌شود.

ترکمانه یادآور شد: هفته گذشته جشن خودکفایی یک هزار و ۵۰۰ خانواده زیرپوشش کمیته امداد را برگزار کردیم و خوشحالیم این خانواده‌ها در ردیف خانواده‌های توانمند قرار گرفتند و دیگر نیازی به کمک کمیته امداد ندارند.

وی اضافه کرد: همچنین برای ۶۰۰ زوج تحت پوشش جهیزیه تهیه و به این عزیزان تحویل داده شد. با پرداخت این کمک و تامین این خدمت تا امروز بیش از یک هزار و ۸۰۰ نوعروس به خانه بخت رفته اند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) در ادامه گفت: در حوزه مسکن هم که با افزایش قیمت مواجه بودیم، به بخش قابل توجهی از مردم که نتوانستند اجاره و رهن خانه خود را تامین کنند کمک کردیم. حدود ۲ هزار و ۶۵۰ خانواده توانستند رهن منزل خود را با پرداخت وام های قرض‌الحسنه تامین کنند.

ترکمانه تاکید کرد: در تلاشیم در سال ۱۴۰۲ جشن خانه دار شدن تمام مددجویان روستایی استان را برگزار کنیم و این هدف دور از دسترس نیست.

وی با بیان اینکه امسال ۴۳۶ واحد مسکونی در روستاهای استان ساخته شده و ۳۷۲ واحد هم در شهرها و روستاها تعمیر شد، اضافه کرد: در حوزه درمان محرومین غیر از اینکه آنها از خدمات رایگات بیمه سلامت برخوردار هستند، به این عزیزان بیمه تکمیلی تقدیم کرده‌ایم و خوشخالیم که بیش از هفت میلیارد تومان در این بخش به محرومین کمک شده است.

پرداخت ۵ هزار وام قرض الحسنه در استان

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه در ادامه بیان داشت: در ۹ ماه گذشته بیش از پنج هزار فقره وام قرض الحسنه به محرومین استان پرداخت کردیم که اقدامی بسیار مبارک است.

وی اظهار داشت: امروز تمامی افرادی که زیرپوشش کمیته امداد استان هستند در تمام محاکم و مراجع قضایی وکیل رایگان دارند تا حقوق آنها ضایع نشود.

ترکمانه همچنین عنوان کرد: امروز خیرین پای کار محرومین و ایتام هستند.هم اکنون بیش از ۳۴ هزار خیر مستقیم به حساب ایتام و محسنین ما کمک واریز می‌کنند و بیش از ۱۳ هزار یتیم و محسنین مورد توجه خیرین هستند.

وی اضافه کرد: در هشت ماه گذشته بیش از هشت میلیارد تومان خیرین به حساب ایتام پول واریز کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه در پایان با بیان اینکه در ۹ ماه اخیر ۱۸۰ میلیارد تومان به عنوان صدقه، زکات، کمک ایتام، مراکز نیکوکاری و سایر بخش‌ها دریافت کرده ایم، گفت: اما این رقم یک هفتم میزانی است که ما به محرومین کمک می کنیم و بخش عمده آن از جانب دولت و مجلس است.

اکنون ۸۲ هزار خانوار با بیش از ۲۰۰ هزار نفر در استان کرمانشاه زیرپوشش چتر حمایتی کمیته امداد قرار دارند.

استان کرمانشاه دارای بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت است که از این تعداد بیش از ۵۰۰ هزار نفر در ۲ هزار و ۵۹۵ روستای دارای سکنه و مابقی در مناطق شهری زندگی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *