آخرین خبرها
استاندار گلستان:

ایجاد ۱۵ هزار شغل در مناطق محروم و روستایی گلستان

استاندار گلستان گفت: تا کنون ۳۴ هزار نفر اشتغالزایی در استان انجام شده که ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر مربوط به بانوان و ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر مربوط به اشتغال روستا و مناطق محروم است.
اشتراک گذاری
07 اسفند 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 6060
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ علی‌محمد زنگانه عصر امروز‌ در جلسه شورای هماهنگی محلات کمتر برخوردار که با حضور قائم مقام وزیر کشور در طرح محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: ۴۷ درصد جمعیت استان روستانشین است و در قالب برنامه پیشرفت روستا محور ‌در تلاشیم وضعیت روستا را متحول کنیم.
وی ادامه داد: منطقه شمال و شمال غرب استان گلستان از محرومیت بیشتری نسبت به سایر نقاط استان برخوردار است
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ۳۹ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان در راستای رفع محرومیت‌های استان در نظر گرفته شده است.
زنگانه با اشاره به اینکه گلستان رتبه چهارم از نظر شاخص‌های فقر و محرومیت را دارد، بیان کرد: ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومان در گلستان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: تا کنون ۳۴ هزار نفر اشتغالزایی در استان انجام شده که ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر مربوط به بانوان و ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر مربوط به اشتغال روستا و مناطق محروم است.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در بیش از ۷۰۰ روستا پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی آغاز شده و طرح هادی در ۷۰۵ روستا از ۹۳۳ روستای با بیش از ۲۰ خانوار اجرا و در برخی از آن در حال اجرا است.
زنگانه بیان کرد: ۲۲۸ هزار واحد مسکن روستایی در استان داریم که ۵۳ درصد مجموع واحدها نوسازی و مقاوم سازی شده که بیش از ۱۰۰ هزار واحد غیرمقاوم در استان وجود دارد.
وی گفت: در مقاوم سازی منازل روستایی سه درصد از میانگین کشوری پیش هستیم و در آغاز طرح هادی روستایی نیز ۲۳ درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم.
استاندار گلستان بیان کرد: نهضت آسفالت در استان آغاز شده و با قدرت ادامه دارد
زنگانه تاکید کرد: ۱۰۳ هزار جلد سند مالکیت روستایی صادر و تحویل مالکان شده است.
زنگانه گفت: تلاش ما بر این است با همت همگانی بتوانیم چهره فقر را از استان گلستان پاک کنیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *