آخرین خبرها
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان:

بازآفرینی شهری محلات کم‌برخوردار زنجان از اهمیت بالایی برخوردار است

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان به اهمیت بازآفرینی شهری برای محلات کم‌برخوردار اشاره کرد و ادامه داد: اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس اما حیاتی در مناطق محروم استان زنجان اقدام مهمی است.
اشتراک گذاری
23 بهمن 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5951
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ اصغر اسماعیلی در افتتاح همزمان پروژه‌های راه و مسکن استان، اظهار کرد: شاهد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی همزمان پروژه‌های اداره‌کل راه‌وشهرسازی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بنیاد مسکن و کمیته امداد در حوزه راه و مسکن هستیم.

وی با اشاره به اینکه در کل ۳۳ پروژه از دستگاه‌های مختلف با اعتبار ۲۸۱۰ میلیارد ریال در ایام دهه فجر داریم، افزود: در بخش راه، احداث ۱۲ کیلومتر باند دوم سلطانیه – قیدار – کبودرآهنگ (قطعه ۳) با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین افتتاح سالن ورزشی شهید شهریاری اسلام‌آباد با اعتبار ۸.۳ میلیارد تومان یکی دیگر از پروژه‌های راه‌وشهرسازی است.

این مسئول به اهمیت بازآفرینی شهری برای محلات کم‌برخوردار اشاره کرد و ادامه داد: اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس اما حیاتی در مناطق محروم اقدام مهمی است که این مجموعه ۱۵۰ اشتغال مستقیم و غیرمسقیم ایجاد خواهد کرد، همچنین ۳ واحد آماده به خانواده دارای ۴ قلو تحویل داده شد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در سال ۵۷، فقط ۸۲۰۰ کیلومتر راه روستایی داشتیم که ۲۰۰ کیلومتر آن راه‌ها آسفالت بودند، اضافه کرد: امروز ۱۱۳ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که بین ۸۵ تا ۹۰ درصد این راه‌ها برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار آسفالت هستند.

اسماعیلی با اشاره به دست‌آوردهای انقلاب در بخش خدمات‌رسانی به مردم و جامعه هدف یعنی قشر کم‌برخوردار، ابراز کرد: رویکرد دولت سیزدهم ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال است که استان زنجان به عنوان استان پیشرو در دو سال اول ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد جزو برنامه است که تخصیص پروژه آن‌ها انجام شده است و پیشرفت فیزیکی ۳۵ تا ۴۰ درصدی داریم.

وی با بیان اینکه باید برای دو سال آینده برنامه ویژه‌ای در تحقق تعهدات مسکن و نهضت ملی مسکن داشته باشیم، اذعان کرد: بخش عمده ساخت این مسکن‌ها توسط تسهیلات بانکی است که بانک‌ها همکاری خوبی داشتند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان با اشاره به آورده مردم که کمک‌کننده ساخت واحدهای مسکن ملی هستند، بیان کرد: در بخش راه نیز ۱۴ پروژه روکش، اصلاح و آسفالت راه روستایی را داریم که امروز شاهد بهره‌برداری و افتتاح آن‌ها هستیم. ‌

اسماعیلی با اشاره به پروژه‌های افتتاحی راهداری در حوزه نگه‌داری راه‌داری، اذعان کرد: پروژه‌های دهه فجر با اعتبار بالغ بر ۱۴۸ میلیارد تومان بوده که پروژه‌ نگهداری راه‌ها و لکه گیری، نصب تابلو وعلایم نیز بالغ بر ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

  انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *