آخرین خبرها
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) لرستان:

برگزاری رزمایش «درس‌بازی و هوش‌بازی» جهت ارتقای مهارت‌های شناختی در لرستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) لرستان گفت: رزمایش «درس‌بازی و هوش‌بازی» جهت ارتقای مهارت‌های شناختی در بین دانش‌آموزان لرستان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
14 دی 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5619
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ مجید طائف چهارم دی ماه در گردهمایی دوره شبکه‌سازی مدارس که در مدرسه مرصاد خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه‌ آموزش و پرورش، رزمایش مشق احسان را با توزیع  ۶۶۰۰ پک لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند در مناطق حاشیه‌ای شهرها و مناطق کم برخوردار توزیع شده است.

وی افزود: رزمایش راه ابریشم نیز با هدف تقویت دانش‌آموزان رشته‌های تجربی و ریاضی جهت آمادگی کنکور را در مرحله اجرا داریم که سهمیه استان ۱۰۰۰ نفر است ارزش هر بسته برای آن‌ها ۱۰ میلیون و در مجموع ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مشخص شده است.

طائف بیان کرد: این کلاس‌ها بصورت مجازی و توسط مشاوران مرکز و استان ارایه می‌شود که شامل کلاس‌های تست‌زنی، مشاوره و… و. است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) لرستان به رزمایش «درس‌بازی و هوش‌بازی» اشاره و عنوان کرد: این رزمایش، از مباحث کتاب‌های ریاضی، فارسی و علوم مطرح برگرفته می‌شوند و میانگین زمان هر بازی هفت دقیقه و هر دانش‌آموز دو یا سه درس را بازی خواهد کرد و  در بخش هوش‌بازی نیز ارتقای مهارت‌های شناختی در پنج حوزه دقت و توجه، حافظه، کلام و زبان، پردازش صوت و تصویر و تفکر و استدلال برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال طراحی شده است.

وی گفت: سهمیه استان در رزمایش «درس‌بازی و هوش‌بازی» ۱۰۰۰ دانش‌آموز با ارزش هر نفر ۱۰۰ هزار تومان و در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان برای ۱۱ شهرستان با محوریت اجرایی مدارس هدف و به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تخصیص یافته است.

طائف با اشاره به رزمایش کمک‌های مؤمنانه گفت: در رزمایش توزیع سبد پروتئینی نگاه ویژه‌ای به دانش‌آموزان معرفی شده توسط آموزش و پرورش داشته و در قالب خانه‌های احسان، گروه‌های اجتماعی و یا به صورت مستقیم توسط ستاد ورود پیدا کرده و جامعه هدف را پوشش داده‌ایم که در این راستا سبد توزیع شده پروتئینی(مرغ) ۱۳۹ هزار و ۳۰۰ تن بوده که قبل از شب یلدا توزیع شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *