آخرین خبرها
دوره آموزشی :

برگزاری دوره آموزشی ورزش ایرانی بهکاپ

به گزارش ریزخبر بر اساس تصمیم هشتادوسومین نشست طرح توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار، روز دوشنبه مورخ اول آذر ماه...
اشتراک گذاری
30 آبان 1400
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 962

به گزارش ریزخبر بر اساس تصمیم هشتادوسومین نشست طرح توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار، روز دوشنبه مورخ اول آذر ماه ساعت ۶ صبح در محل زمین چمن شوش واقع در انبارگندم مسابقات ورزشی بهکاپ با حضور مدیران خانه ها، پهنه ها و مسولین اجرایی طرح زیر نظر انجمن تخصصی بهکاپ ایران برگزار می گردد.

لازم بذکر است انجمن ورزش بهکاپ فدراسیون ورزشهای همگانی ج.ا.ا با تائید وزارت ورزش و جوانان فعالیت خود را بعنوان یک ساختار رسمی از سال ۱۳۹۲ آغاز نمود و هم اکنون با چهار کمیته و سبک زیر مجموعه به نام های تاپ بهکاپ ،هند بهکاپ، بهبال و بهکاپ ساحلی در تهران و چند استان در سطح کشور مشغول به فعالیت میباشد .

سبک های مختلف بهکاپ همانند دیگر رشته های ورزشی دارای قوانین، تکنیک­ها و تجهیزات مخصوص به خود می­باشد و به صورتی طراحی گردیده اند که جهت مسابقات و تمارین، افراد در رده های سنی مختلف و با هر نوع قوای جسمانی می­توانند به فعالیت در این سبک ها بپردازند و از فواید آن بهره جویند. ورزش های بهکاپ را می­توان در اماکن گوناگون ازجمله کفپوشهای ورزشی ،زمینهای چمن و ساحلی، درروی کلیه سطوح مسطح در فضاهای روباز یا سرپوشیده انجام داد.

پرداختن به ورزش های زیر مجموعه بهکاپ، میتواند باعث پرورش قدرت تفکر، تمرکز ، ایجاد آرامش وحتی هیجان و سرعت در بازیکنان گردد، این رشته های ورزشی میتوانند در مسابقات، تفریحات و گذران اوقات ورزشی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نقش بسزایی را را ایفا نمایند.

توسعه ،آموزش ، برگزاری دوره­های مربیگری و داوری ، پرورش واستعدادیابی و برپایی مسابقات گوناگون قهرمانی و لیگ در رده های مختلف در سطح کشور وعرصه های بین المللی از برنامه های این ساختار ورزشی بوده وبا توجه به گامها و برنامه ریزیهای انجام شده اینرشته فعالیت های خود را در مدارس ،دانشگاهها، باشگاها و کلیه ساختارهای ورزشی فعال، گسترده تر خواهد نمود .

مزایای رشته بهکاپ (تاپ بهکاپ،هند بهکاپ،تاپ و هند بهکاپ ساحلی)

ـ رشته ای مناسب برای تمامی بانوان و آقایان در همه رده های سنی (کودکان ،نوجوانان ،جوانان ،میانسالان و بزرگسالان) با هر نوع قوای جسمانی (سالم ،کم توانان و معلولین)

– رشته ای ایمن و بدون آسیب های جسمی برای بازیکنان

ـ قابل اجرا بودن بهکاپ در اکثر سطوح مانند چمن، کفپوش های ورزشی، پارکت،سنگ ، سرامیک ، موزاییک ودیگر سطوح مسطح و مستعد.

ـ دارا بودن تجهیزات با قیمت مناسب و با دوام کافی نسبت به اکثر رشته های ورزشی.

ـ رشته ای فعال در دو بخش مسابقات و همگانی ، بدون نیاز به آمادگی جسمانی بالا.

ـ دارا بودن قابلیت برگزاری مسابقات لیگ ،قهرمانی ،تفریحی و تشویقی درسطوح شهری ، کشوری و بین المللی

ـ کمک به بازیکنان جهت کنترل وحفظ آرامش ، بهبود قدرت تفکر و تصمیم گیری در شرایط متفاوت

ـ رشته ای لوکس در عین حال کم هزینه نسبت به اکثر رشته های ورزشی

ـ یادگیری سریع و روان و کسب مهارت در زمان کوتاه جهت حضور در مسابقات ( یادگیری تکنیکها وقوانین بهکاپ از۱ تا ۳ جلسه)

ـ تقویت افزایش کانون توجه،تقویت هدفگیری، بهبود دید پیرامونی،افزایش توانایی تجسم،بهبود زمان واکنش،کمک به تعادل سیستم عصبی و….در بازیکنان بهکاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *