آخرین خبرها
نشست ستادی :

بیست یکمین نشست طرح تحول محلات کشور در وزارت کشور

به گزارش ریزخبر دکتر علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از تاکیدات همیشگی رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ساماندهی محلات کشور و کاهش فقر و سایر آسیب های اجتماعی در کشور است؛ گفت: طرح تحول محلات هم اکنون ...
اشتراک گذاری
08 آذر 1400
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 1152

به گزارش ریزخبر دکتر علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از تاکیدات همیشگی رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ساماندهی محلات کشور و کاهش فقر و سایر آسیب های اجتماعی در کشور است؛ گفت: طرح تحول محلات هم اکنون با محوریت وزارت کشور با تمرکز بر توانمند سازی ۲۰۲۰ محلات کشور به شکل هدفمند با پشتیبانی دستگاههای خدمات رسان آغاز شده است.
آقامحمدی با بیان اینکه برای اجرای موفق تر طرح تحول محلات کشور نیازمند دبیرخانه مرکزی برای هماهنگی و هم افزایی ظرفیت های درونی هستیم؛ گفت: محلات کشور از مشکلات مختلفی نظیر ضعف آموزشی، ضعف خدمات درمانی و بهداشتی، اعتیاد مواجه هستند و طبیعی است که حل این مشکلات در گرو فعال سازی دستگاههای مسئول در این عرصه است و برای همین دبیرخانه ای برای هماهنگی اقدامات تشکیل می شود.
وی یادآور شد: اساس کار در محلات کشور، حضور گروههای مردمی و سازمان های مردم نهاد است و تشکیل دبیرخانه به قصد ساماندهی بهتر ظرفیت دستگاههای خدمات رسان صورت می گیرد.
وی گفت: برای توانمند سازی  در حوزه های دانشی و مهارتی سازمان فنی و حرفه ای ارائه خدمت می دهد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نیازمند احصا دقیق در نیازمندی ها و خواسته های ساکنین محله هستیم.
وی ادامه داد: در حوزه موضوع اشتغال، راهکار در ارتقای مهارت های شغلی است و مهم تر از همه اینکه با کمک به ساکنین معتاد محله و زمینه سازی برای ورود دوباره به جامعه، به لحاظ ذهنی و روانی آمادگی برای به کارگیری در بازار فراهم شود
مساله حضور پرتعداد اتباع خارجی از دیگر محورهای مورد اشاره دکتر آقامحمدی در نشست طرح تحول محلات کشور بود و در این خصوص گفت: طبق آمارها به خصوص در استان تهران و محله هرندی، شوش نزدیک به ۵۰ درصد ساکنین اتباع خارجی هستند.
وی اضافه کرد: حضور این تعداد اتباع خارجی در محلات نیازمند تدبیر جدی در عرصه کلان سیاسی کشور است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکل مسکن ساکنین محلات کشور هم اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی در این زمینه طرح آزمایشی برای اسکان دادن افرادی که بیش از ده سال در محلات و مناطق حاشیه نشین کشور سکونت دارند را پیاده سازی می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *