آخرین خبرها
«رهسپاران عصر ظهور» راهی کربلا خواهند شد؛

بیش از ۱۰ هزار جوان در طرح تحول معرفتی محلات کم برخوردار حضور دارند

محمدعلی مویدی زاده گفت: کاروان رهسپاران عصر ظهور متشکل از بیش از ده هزار جوان خواهد بود که در راستای طرح تحول توانمندسازی محلات کم برخوردار شکل گرفته است.
اشتراک گذاری
01 شهریور 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 4759

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ پیرامون تاسیس ستاد رهسپاران عصر ظهور گفت: با توجه به برنامه و طرحی که معاون اقتصادی شورای تشخیص مصلحت نظام در رابطه با تحول محلات کم برخوردار داشت، تشکیلاتی به وجود آمد تا برای تحولات مادی و معنوی ۲۰۲۰ محله فعالیت داشته باشند.

وی در همین رابطه ادامه داد: در راستای همین طرح تصمیم گرفته شد تا کاروانی مشتمل بر ۱۰ هزار جوان زیر ۳۰ سال برای یک اردوی معنوی تدارک دیده شود، به همین جهت برنامه‌های حرکتی و پشتیبانی این اردو از چند ماه پیش آغاز شده است.

کاروان رهسپاران عصر ظهور در راستای طرح تحول محلات کم‌برخوردار شکل گرفته است

مویدی با اشاره به دلیل شکل‌گیری کاروان رهسپاران عصر ظهور اظهار کرد: در طرح تحول و توسعه محلات کم برخوردار موضوع تحول مسائل معنوی نیز مطرح است، به همین دلیل بود که اردوی معرفتی زیارتی تحت عنوان کاروان رهسپاران عصر ظهور تشکیل گردید.

وی در همین رابطه تصریح کرد: این کاروان تقریبا ۲۰۲۰ محله کم برخوردار را تحت پوشش قرار خواهد داد، این اولین اردو بوده که مخصوص برادران تشکیل شده است و ما امیدوارم در سالهای بعدی بتوانیم کاروان‌های خواهران و بعدها کاروان های خانوادگی را نیز تشکیل دهیم.

مویدی با تاکید بر لزوم تحول معنوی در نسل جوان اضافه کرد: این کاروان متشکل از بیش از ۱۰۰۰۰ جوان خواهد بود که در راستای طرح تحول توانمندسازی محلات کم برخوردار شکل گرفته است، لازم به ذکر است که این حرکت با همت چهار نهاد، جمعیت هلال احمر کشور، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شکل گرفته است.

مویدی : کاروان رهسپاران عصر ظهور راهی نجف و کربلا می‌شوند

سخنگوی ستاد رهسپاران عصر ظهور درباره برنامه حرکت این کاروان اضافه کرد: به امید خدا برنامه حرکتی این کاروان با نزدیک به ۲۵۰ اتوبوس از مرکز استان‌های سراسر کشور آغاز خواهد شد، راهیان این سفر از شهرهای مختلف به مرکز استانها آمده و از آنجا کاروان از هشتم شهریور ۱۴۰۱ حرکت اصلی خود را آغاز خواهد کرد.

مویدی در همین رابطه ادامه داد: کاروان رهسپاران عصر ظهور در هر استان با یک مراسم باشکوه بدرقه در ابتدا راهی شهر نجف خواهند شد، پس از این سفر در شهر نجف اجتماعی بزرگ در روز یازدهم شهریور ماه برگزار خواهد گردید. این اجتماع بزرگ فرهنگی و معرفتی است که به نوعی افتتاحیه کاروان رهسپاران عصر ظهور خواهد بود.

وی در همین رابطه اظهار کرد: به امید خداوند متعال دوازدهم شهریور ماه کاروان رهسپاران عصر ظهور راهی پیاده روی اربعین شده و به سمت کربلا حرکت خواهند کرد، دومین تجمع بزرگ رهسپاران عصر ظهور به عنوان اختتامیه این مراسم بزرگ به تاریخ پانزدهم شهریور ماه در شهر کربلا برگزار خواهد شد. پس از آن این کاروان بزرگ در تاریخ ۱۶ شهریور ماه به سمت کشور باز خواهند گشت.

مویدی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: کاروان رهسپاران عصر ظهور در راستای طرح تحول محلات کم برخوردار شکل گرفته است، همانطور که می دانیم مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ تقریضی نسبت به طرح تحول این محلات انجام دادند و ضمن تقدیر از این حرکت آن را اقدامی مبارک خواندند. ما هم خواستیم در کنار طرح‌های اقتصادی و معیشتی به بحث معنوی و معرفتی این محلات نیز پرداخته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *