آخرین خبرها
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان قزوین:

بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی در قزوین توزیع شد

سیدمهدی میرغفاری از توزیع بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در بین نیازمندان سطح استان قزوین خبر داد.
اشتراک گذاری
17 اردیبهشت 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 2394

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی ریزخبر؛ سیدمهدی میرغفاری، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان قزوین اظهار کرد: امسال ۲۵ هزار بسته‌ معیشتی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان تهیه و در بین نیازمندان سطح استان قزوین توزیع شد.

وی با اشاره به توزیع ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی در بین دانش‌آموزان نیازمند و کم‌برخوردار استان قزوین افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا رزمایش‌های مختلف احسان و همدلی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرا و کمک‌ها به همت گروه‌های جهادی و مساجد بین آسیب دیدگان ناشی از این بیماری در استان قزوین توزیع شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان قزوین از توزیع ۲۱ تن گوشت قرمز در مناطق محروم استان خبر داد و بیان کرد: این بسته‌های پروتئینی به همراه سایر اقلام خوراکی توسط گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری به دست محرومان و نیازمندان رسید.

طرح جهش تولید در ۳۰ هکتار از دیم‌زارهای قزوین اجرا می‌شود

وی در ادامه با اشاره به پوشش هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور به همت بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) عنوان کرد: این بنیاد در راستای ارائه کمک هزینه زوج‌های نابارور بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ورود کرده و براین اساس دهک‌های یک تا پنج درآمدی در سطح استان قزوین تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

میرغفاری اضافه کرد: جامعه هدف این طرح می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی بنیاد احسان ثبت‌نام کنند تا پس از اعتبارسنجی برای درمان آنها اقدام شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در ۳۰ هکتار از دیم‌زارهای استان قزوین ابراز کرد: در پی انعقاد تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با وزارت جهاد کشاورزی برای جهش تولید در دیم‌زارهای کشور، سال گذشته این طرح در سطح ۶ استان به‌ صورت آزمایشی به اجرا درآمد و با توجه به نتایج مثبت آن، در سال زراعی جاری این طرح در ۱۵ استان کشور از جمله استان قزوین اجرا شد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه استان قزوین جزو استان‌های پیشرو در این طرح است، عنوان کرد: محصولاتی که در طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور بر روی آن‌ها تمرکز شده شامل گندم، جو، گیاهان علوفه‌ای دیم، حبوبات و دانه‌های روغنی است.

اجرای ۳ پروژه عمرانی و زیربنایی به ارزش ۳ میلیارد ریال

وی ابراز کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی این طرح در ۱۵ هزار هکتار گندم، ۵ هزار هکتار جو، ۴ هزار هکتار انواع حبوبات، ۴ هزار هکتار دانه‌های روغنی و ۲ هزار هکتار نباتات علوفه‌ای دیم در سطح دیم‌زارهای استان قزوین اجرا می‌شود.

میرغفاری خاطرنشان کرد: ارائه خدمات موثر و کارساز جهت تعامل بیشتر و انجام اقدامات متناسب برای رفع موانع تولید در بخش کشاورزی استان قزوین بسیار حائز اهمیت است؛ از این رو حمایت از کشاورزان قزوینی جهت رفع موانع تولید در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در راستای محرومیت‌زدایی گفت: امسال ۴۷۸ طرح اقتصادی با سرمایه‌ای بالغ بر ۷۲۵ میلیارد ریال با هدف مشارکت در توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در استان قزوین عملیاتی شد که با راه‌اندازی این طرح‌های اقتصادی برای یک هزار ۴۶۸ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان قزوین در پایان عنوان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به اجرای ۳ پروژه عمرانی و زیربنایی به ارزش ۳ میلیارد ریال شامل ۳ مسجد در استان قزوین اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *