آخرین خبرها
معاون اجتماعی و استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره):

تا پایان سال تعداد خانه‌های احسان به ۴۲۰ عدد افزایش می‌یابد

با ۱۱۰ محله کار را آغاز کردیم و در حال حاضر ۲۲۰ خانه احسان شکل گرفته که تا پایان سال به ۴۲۰ خانه احسان افزایش پیدا خواهد کرد و به این ترتیب شبکه‌ای کاملا مردمی را برای ارائه خدمات فراهم کردیم.
اشتراک گذاری
13 آبان 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5136

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ عسگری معاون اجتماعی و استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور با عنوان جوانان ۲۰۲۰ محله (رهسپاران عصر ظهور) با اشاره به اینکه هنگامی که فعالیت در این طرح را آغاز کردیم معتقد بودیم این کار یک مدل است و از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، افزود: در این طرح کار را قرارگاهی دیدیم و تلاش کردیم از همه ظرفیت‌ها بهره بگیریم. با ۱۱۰ محله کار را آغاز کردیم و در حال حاضر ۲۲۰ خانه احسان شکل گرفته که تا پایان سال به ۴۲۰ خانه احسان افزایش پیدا خواهد کرد و به این ترتیب شبکه‌ای کاملا مردمی را برای ارائه خدمات فراهم کردیم.

وی ادامه داد: طرح لبخند احسان در محلات را اجرا کردیم که این طرح در ۱۳۰ محله اجرایی شده است. در خدمات ورزشی نیز جام ۱۵ خرداد را برگزار کردیم و طرح استعدادیابی بچه‌ها در این محلات را پیاده کردیم. این طرح با رشته فوتبال آغاز شد و در گام بعدی برای ورزش‌های رزمی نیز انجام خواهد شد.

عسگری تاکید کرد: در حوزه خدمات عمرانی ۱۱۰ خانه نیازمندان را بازسازی کردیم و ۱۵ مدرسه را بازسازی و مرمت کردیم. همچنین در توزیع بسته‌های معیشتی ۱۵ هزار بسته معیشتی در این طرح توزیع شد و طرح نسیم احسان که مربوط به اهداء وسایل خنک کننده است نیز برای ۲۱۰ مورد انجام شده است.

وی ادامه داد: در بحث اشتغال این محلات بنیاد برکت را مکلف کردیم ۱۰ درصد ظرفیت اشتغال خود را به این محلات بیاورد و الگوی اشتغال حاشیه شهرها را در این طرح تدوین خواهیم کرد. تلاش ما این است که علاوه بر ایجاد اشتغال بخش زیادی از این افراد را به روستاها بازگردانیم تا در روستاهای خود مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *