آخرین خبرها
مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان:

توانمندسازی بافت‌های کم برخوردار اصفهان در گرو همگرایی نهادهای مسوول است

مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: توانمندسازی بافت های کم برخوردار اصفهان و بهبود شرایط زندگی ساکنان این محلات در گرو هم افزایی و همگرایی نهادهای مسوول است.
اشتراک گذاری
02 بهمن 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5787
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ مسعود مهدویان فر روز سه شنبه در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت بانوان و خانواده استانداری که در شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان برگزار شد، افزود: برایند اقدامات و برنامه ریزی های نهادهای متولی در این مناطق در نهایت باید به رفع محرومیت‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این محلات منجر شود.

وی با بیان اینکه افزون بر ۲۰ نهاد دولتی عضو این کارگروه هستند، افزود: در این میان هماهنگی بین نهادهای مردمی و دولتیِ مداخله گر در این حوزه با هدف تسهیل و تسریع خدمات دهی ضروری است.
وی گفت: زُدودن غبار محرومیت از برخی مناطق اصفهان نیازمند اقدامات چند جانبه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، توسعه ای و زیر ساختی، عمرانی، امنیتی و انتظامی است که در این کارگروه با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان افزود: در رویکرد نوین، شهرداری‌ها باید از یک‌نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی تبدیل شوند و این مساله از سوی رهبر معظم انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
وی افزود: برنامه ریزی اجتماع محور، شناخت محله، جلب مشارکت مردم، بهبود کیفیت زندگی و توانمندسازی افراد، حساس‌سازی و توجه به مسائل اجتماعی، درگیر ساختن جامعه هدف با مسائل، افزایش مشارکت اجتماعی و مطالبه گری شهروندان از جمله اهدافی است که در سایه توجه به رویکرد اجتماعی خدمات شهرداری ها می توان به آنها دست یافت.
مهدویان فر از احداث و توسعه مدارس همچنین تقویت زیر ساخت های بهداشتی و درمانی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با استفاده از ظرفیت خیران خبر داد و افزود: احداث پارک به مساحت ۲۰ هزار مترمربع، تقویت زیر ساخت های ورزشی و احداث ورزشگاه نیز از دیگر مصوباتی است که در این منطقه اجرا می شود.
مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان همچنین از استقرار پایگاه رایگان خدمات سلامت جهادی تا یک ماه آینده در منطقه ۱۲ شهر اصفهان خبر داد.
تاکنون ۸۵ محله کمتر برخوردار در استان اصفهان شناسایی شده است.۱۵ محله در شهر کاشان و ۷۰ محله در سایر شهرهای استان در اولویت محرومیت زدایی قرار گرفته است.
بنا به اظهار مسوولان، در راستای محرومیت‌زدایی محلات کم‌برخوردار اصفهان در سال گذشته ۳۰ محله به عنوان محله هدف و ۲۷۶ پروژه با موضوعات زیباسازی، شهرسازی، ترافیک، عمران و فرهنگی تعریف و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه مستقیم در نظر گرفته شد.
وسعت منطقه ۱۲ اصفهان، افزون بر ۸ هزار هکتار و جمعیتی نزدیک به ۱۴۶ هزار نفر در آن ساکن هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *